انقلاب اسلامی حاصل عقلانیت است
کد خبر: 3790301
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴

انقلاب اسلامی حاصل عقلانیت است

گروه فرهنگی ــ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: انقلاب اسلامی بر اساس شعور، آگاهی و عقلانیت شکل گرفت، بر همین اساس نباید جنبه‌های عقلانی، خردمندانه و فرهنگی انقلاب را فراموش کنیم.

انقلاب اسلامی حاصل عقلانیت است/ نباید گذاشت کتاب فروشی‌ها تعطیل شوندبه گزارش ایکنا از اصفهان، غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، امروز، 26 بهمن‌ماه در آیین چهل قلم و تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته که در کتابخانه عمومی صائب اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی براساس شعور، آگاهی و عقلانیت شکل گرفت، بر همین اساس نباید جنبه‌های عقلانی، خردمندانه و فرهنگی انقلاب را فراموش کنیم، بلکه باید بدانیم اعتبار این انقلاب بر مبنای اعتبار و مبنای فکری و فرهنگی است.
وی افزود: احترام به کتاب، جلوه‌ای از قدرشناسی ما از عقلانیت و خردمندی انقلاب اسلامی است. مردم باید کتاب بخوانند، نباید گذاشت کتاب‌فروشی‌ها خلوت و یا تعطیل شوند، زیرا این سزاوار و در شان این ملت و انقلاب نیست.
حدادعادل افزود: دشمنان می‌خواهند از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، چهره انقلاب اسلامی را خشن، نامعقول، غیرمنطقی نشان دهند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه کتاب و کتابخانه محترم و ارزشمند است و بر همین اساس باید فرزندان خود را با کتاب مأنوس کنیم، گفت: اکنون کتابخانه‌های عمومی نیز در نقاط مختلف کشور وجود دارد و این خود یک فرصت است.
حدادعادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای جامعه ایران قله بلند، ابعاد تمدن اسلامی را معرفی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی ظرف پنج و یا 10 سال محقق نمی‌شود، اما باید با عزم و اراده جدی برای دست‌یابی به َآن حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: فرهنگ، نرم‌افزار و تمدن، سخت‌افزار است، ما برای رسیدن به تمدن اسلامی، فرهنگ آن را در اختیار داریم و باید آن را رشد و توسعه بدهیم.
وی با اشاره به اینکه ایران مهد ایمان و اصفهان، شهر ایمان است، گفت: قدرت انقلاب اسلامی در پول و سلاح نیست، بلکه قدرت ایران، امثال شهید حججی هستند. انقلاب اسلامی مظهر ایمان و به وجود آمدن و پایداری آن نیز نتیجه ایمان است.
انتهای پیام

captcha