شیطان انسان را از راه امن الهی گمراه می‌کند
کد خبر: 3790304
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴

شیطان انسان را از راه امن الهی گمراه می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر گفت: شیطان دشمن واقعی آدم است زیرا او را از راه امن الهی گمراه می‌کند و انسان‌ها نیز مطابق با دستاوردشان در قیامت بازخواست می‌شوند.

شیطان انسان را از راه امن الهی گمراه می‌کند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خطبه‌های نماز آدینه، 26 بهمن به همت کانون فرهنگی هنری امام هادی(ع) به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر در مصلای جمعه مرکز استان ایراد و اقامه شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در این آدینه با بیان اینکه تقوا بهترین زاد و توشه برای رستگاری و کسب سعادت در حیات دنیوی است، اظهار کرد: راه خدا و سبک زندگی اسلامی بهترین راهی که سر انجامش سعادت، رستگاری و کمال انسانی است.

وی در ادامه با ابراز اینکه مدیریت و کنترل زبان یکی از بهترین آموزه‌های سبک زندگی اسلامی است، افزود: پرهیز از نسبت ناروا دادن به دیگران نیز یکی از بهترین آموزه‌های سبک زندگی اسلامی و دینی است.

دو قِسم ناپسندیده گناه‌آلود در شریعت

استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر تصریح کرد: «بهتان» یعنی انسان دانسته به کسی نسبت ناروایی دهد و می‌داند که آن فرد مرتکب گناهی نشده و دارای چنین وصفی نیست، ولی نسبت به شخص صفت ناروایی نسبت می‌دهد و همچنین نیز «تهمت» یعنی انسان گمان بدی که نسبت به دیگران دارد به زبان آورد؛ لذا در متون فاخر دین هر دو قِسم بهتان و تهمت گناه ناپسندیده و بزرگی شمرده شده و به همین جهت گفته شده است مسلمان و مؤمن نباید زبانش در این دو قِسم حرکت کند. زیرا فرد مورد تهمت و بهتان شخصیت اجتماعی‌اش شکسته می‌شود و بدین جهت است که حرمت و آبروی انسان مؤمن به اندازه کعبه محترم و حتی بالاتر است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) فرمود «اگر یک انسان مؤمن به مؤمن دیگری تهمت بزند، ایمان از قلبش محو می‌شود، همان طوری که نمک در آب از بین می‌رود و ناپیدا است و همچنین اگر یک شخص در رابطه با انسان مؤمنی سخن گفت و هدفش این است که او را از چشم خانواده و جامعه بیندازد و قصد تخریب اجتماعی او را دارد، تهمت زده که از گناهان بزرگ و زشت اجتماعی است و لذا خدا آن فرد تهمت زننده را از ولایت خودش خارج می‌کند.

غیبت از بین برنده سرمایه دنیوی و اخروی انسان است

نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» با اشاره به اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) فرمود «اگر هر فرد به مرد و زن مؤمنه‌ای تهمت زند و نسبت ناروا و نادرستی به او بدهد، خداوند او را در روز قیامت بر تلٌی از آتش نگه می‌دارد تا جزای گناهان نیوی خود را در قیامت ببیند»، افزود: غیبت سرمایه دنیوی و اخروی انسان را از بین می‌برد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه حضرت امیرالمؤمنین، امام علی(ع) فرمود «از دست خصومت با دیگران بپرهیزد تا دل و قلبتان مشهور شود»، ابراز کرد: بحث‌های ناروا در جمع خانوادگی و جمع دوستی حذف شود و سعی کنید از موضع تواضع سخن بگویید تا طرف مقابل لجاجت بر حرف لغوش نکند و این گناه زشت اجتماعی را کنار بگذارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اسلام دین ظلم‌ستیز است و در مقابل جبهه کفار و جبهه‌های ضد شریعت دینی اقدام به جهاد فی سبیل الله و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مظلوم بود ولی ظلم‌پذیر نبود و با توکل به خدا در میادین جهاد و حق علیه لشکریان کفر، مطابق با رضایت الهی اقدام و عمل می‌کرد.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به اینکه کافران به حقایق الهی ایمان نمی‌آورند، گفت: شیطان دشمن واقعی آدمیان و انسان است زیرا شیطان انسان را از راه امن الهی گمراه می‌کند لذا انسان‌ها مطابق با دستاوردشان در قیامت بازخواست می‌شوند.

مظاهر عزت انقلاب به دست مدیران جهادی است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه حسنه عظیم برای مدیران جهادی نزد خدا و خلق خدا است، افزود: مظاهر عزت جمهوری اسلامی با عزت و جهاد مدیران جهادی به‌دست آمده است.

نویسنده کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» با اشاره به اینکه شعور معنوی و وجدان اخلاقی در گرو حرکت جهادی و الهی است، بیان کرد: آزادی ملت و حکومت به منزله حفظ استقلال و آزادی از قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است.

وی 40 سال مقاومت و استقامت ایران اسلامی را به منظور بقا، استمرار و استقرار نظام در برابر تهاجمات سخت و نیمه سخت لشکریان کفر و جهان سلطه ستود و تصریح کرد: ملت ما با استقلال‌خواهی، اطاعت از رهنمودهای رهبری علمای دینی و استفاده از آموزه‌های اسلامی و قرآنی در راه حق‌طلبی مجاهدت و ایستادگی کردند تا انقلاب در برابر بیگانگان حفظ بماند.

انقلاب ایران يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ است

امام جمعه بوشهر از حضور با بصیرت مردم ولایتمدار و دریادل استان دارالحماسه بوشهر که برخواسته از سیاست علوم اسلامی است، قدردانی کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران مصداق «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» بوده و بدین جهت است که حق‌گویی و حق‌جویی اساس حرکت انقلاب فاطمی ایران متمدن است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه بزرگترین عبادت در عرصه اجتماع خدمت به مردم است، اظهار داشت: مردم در طول 40 سال انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند و با جان خود از این انقلاب حفاظت کرده و مسئولیت‌ها را به شما سپرده‌اند که خدمتگزاران آن‌ها باشید و خود را برای این انقلاب هزینه کنید و از این پس در هیچ جایگاهی خطا و توجیهی از مسئولی توسط مردم پذیرفته نخواهد شد و سعی کنید انجام هرگونه خدمات، رضایت الهی و رضایت مردم را در پی داشته باشد.

شکست کنفرانس سیاسی ورشو

آیت‌الله صفایی بوشهری سیاست کنفرانس ورشو را محکوم به شکست دانست و تصریح کرد: دشمن پس از شکست‌های مکرر سیاست‌هایش در منطقه خاورمیانه برای پیدا کردن جایگاهی در فضای سیاسی جهان تصمیم به برگزاری کنفرانس ضد ایرانی ورشو گرفت که این رویه آن‌ها نیز محکوم به شکست است و اکنون آمریکا و مزدورانش در منطقه شکست خورده‌اند و پایه‌های حکومتی آنان در فضاهای جهانی رو به افول است.

انتقام دشمن از بعثت چهل سالگی انقلاب در زاهدان

خطیب جمعه بوشهر در پایان حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و گفت: این عملیات تروریست‌ها که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از عزیزان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد؛ در واقع انتقام تروریست‌ها و جهان استکبار از بعثت چهل سالگی انقلاب و پیروزی ملت ایران در 22 بهمن بوده است.

سخنرانی نماینده مجلس دانش‌آموزی در بوشهر

یادآور می‌شود، در ادامه بیان احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی از سوی حجت‌الاسلام سیدنعمت‌الله رکنی، کارشناس مذهبی انجام شد و محمد دهقان، نماینده استان بوشهر در مجلس دانش‌آموزی کشور نیز سخنرانی کرد؛ سپس تفسیر یک دقیقه‌ای نهج‌البلاغه نیز با سخنان محمد موافق دهدشتی پیش از خطبه‌های نماز آدینه بوشهر ایراد شد.

حامد فکوری

captcha