ایجاد کارگاه های تخصصی برای توسعه همکاری های علمی در شبکه جامع دانشگاهی
کد خبر: 3790306
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

ایجاد کارگاه های تخصصی برای توسعه همکاری های علمی در شبکه جامع دانشگاهی

گروه اجتماعی _ دبیر اجرایی دومین جشنواره علمی رضوی گفت: ایجاد کارگاه های تخصصی علمی برای توسعه همکاری های علمی، فناوری و فرهنگی میان اعضا شبکه از جمله اهداف تاسیس شبکه جامع دانشگاهی است.

ایجاد کارگاه های تخصصی علمی برای توسعه همکاری های علمی در شبکه جامع دانشگاهیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدحسین نوعی، دبیر اجرایی دومین جشنواره علمی رضوی شب گذشته، 25 بهمن ماه در دومین جشنواره علمی رضوی در محل مرکز همایش‌ های دانشگاه علوم پزشکی مشهد (برج سپید) اظهار کرد: شبکه جامع دانشگاه های استان در سال 1393 افتتاح شد و هدف اصلی تاسیس این شبکه ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و مراکز علمی و فناوری استان، توسعه، تولید دانش و کارآفرینی در استان و جلوگیری از انجام کارهای موازی صرفه جویی در هزینه ها است.
وی افزود: همچنین ایجاد کارگاه های تخصصی علمی برای توسعه همکاری های علمی، فناوری و فرهنگی میان اعضا شبکه از جمله اهداف تاسیس این شبکه است.
دبیر اجرایی دومین جشنواره علمی رضوی، در رابطه با اقدامات انجام شده در این شبکه خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ماهیانه هم اندیشی شبکه با استاندار در خصوص مسائل علمی و فناوری استان، برنامه ریزی و برگزاری اولین و دومین جشنواره علمی رضوی، برگزاری دو دوره مسابقات فرهنگی و ورزشی میان دانشگاه های عضو، تشکیل کارگروه های فعال، هدایت، نظارت و پیگیری مصوبات و اقدامات مرتبط با کارگروه ها و مشارکت و نظارت در توزیع 100 درصد بودجه پژوهشی استان از جمله این اقدامات است.
نوعی در رابطه با برنامه های آتی این شبکه، بیان کرد: از جمله این اقدامات می توان به تلاش برای مشارکت فعال و موثر داشنگاه ها در پروژه های استانی و کشوری، افزایش تعامل و همکاری موثر بین دانشگاه ها، مشارکت و عضو گیری حداکثری دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و مراکز علمی و فعالیت های هماهنگ، گسترده و همزمان میان اعضای شبکه اشاره کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر چهار گروه فعال شامل، کارگروه پژوهشی در دانشگاه فردوسی، کارگروه فرهنگی در دانشگاه امام رضا، کار گروه کار آفرینی در موسسه آموزش عالی فردوس و کارگروهی تربیت بدنی در دانشگاه فردوسی مشهد است.
دبیر اجرایی دومین جشنواره علمی رضوی گفت: اهداف تشکیل کارگروه پژوهشی شامل مشارکت اعضا در برگزاری همایش ها و مراسم علمی و فناوری، تهیه بانک اطلاعاتی دستگاه ها و مواد آزمایشگاهی موجود و کارهای پژوهشی مشترک بین داشنگاه های عضو شبکه جامع است.
نوعی در رابطه با اهداف تشکیل کارگروه فرهنگی در این شبکه تصریح کرد: تقویت و ارتقا مبانی اعتقادی و توسعه فعالیت های فرهنگی با توانمند سازی کارشناسان، مدیران فرهنگی و دانشجویان وانجام اقدامات هماهنگ و یکپارچه سازی فعالیت های فرهنگی در بین اعضای شبکه از جمله این اهداف است.
وی در خصوص اهداف کارگروه کارآفرینی عنوان کرد: کمک های تخصصی در رابطه با تغییر و ایجاد شغل، بهینه سازی مشاغل در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، کاهش نرخ بیکاری و توانمند سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه و اهداف کارگزوه ورزشی نیز شامل انجام فعالیت های ورزشی تاثیر گذار بین دانشجویان و مراکز علمی و فناوری است.
دبیر اجرایی دومین جشنواره علمی رضوی مطرح کرد: با توجه به اهمیت نقش فرهیختگان در نظام توسعه دانش بنیان و ضرورت الگو سازی و ارتقا نقش آنان در فرآیند توسعه، ایده اولیه برگزاری جشنواره ابن رضوی در بهمن 96 از طرف استاندار وقت خراسان مطرح شد و اولین جشنواره نیز در 21 بهمن ماه سال 96 برگزار شد.
نوعی خاطر نشان کرد: برساس شیوه نامه این جشواره، شش کارگروه  علوم مهندسی، پایه، کشاورزی، پزشکی، هنر، معماری و انسانی انتخاب شدند و عمده بحث ما در این جشنواره، انتخاب فرهیختگان نمونه است.
انتهای پیام
captcha