حمایت از مظلومان مبنای اسلام و انقلاب است
کد خبر: 3790310
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
امام جمعه محلات:

حمایت از مظلومان مبنای اسلام و انقلاب است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه محلات گفت: حمایت از مظلومان و تلاش برای رهایی بخشیدن آنها از ظلم یکی از مبانی انقلاب ما است. امام خمینی(ره) فرمودند: «ما به پیروی از اسلام از تمامی مستضعفین جهان حمایت می‌کنیم»، اسلام روحیه ظلم‌ستیز دارد و حمایت جمهوری اسلامی از مظلومان حد و مرز نمی‌شناسد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات، ظهر امروز، 26 بهمن‌ماه در نماز جمعه محلات ضمن سفارش به تقوا و پرهیزکاری و در ادامه مبحث مبانی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حمایت از مظلومان و تلاش برای رهایی بخشیدن آنها از ظلم یکی از مبانی انقلاب ما است. امام خمینی(ره) فرمودند: «ما به پیروی از اسلام از تمامی مستضعفین جهان حمایت می‌کنیم»، اسلام روحیه ظلم‌ستیز دارد و حمایت جمهوری اسلامی از مظلومان حد و مرز نمی‌شناسد.
وی افزود: خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به یاری یکدیگر فرامی‌خواند و در آیه 75 سوره مبارکه نساء مسلمانان را برای کمک نکردن به مظلومین مورد نکوهش قرا می‌دهد. امیر‌المؤمنین علی(ع) در وصیت‌نامه خود می‌فرمایند: «دشمن ظالم و برای مظلومین یار و یاور باشید که این کار یکی از منشور حکومت علوی است». در دین ما و در روایات مختلف به حمایت از مظلوم و دشمنی و مقابله با ظالم تأکید شده است.
امام جمعه محلات در خطبه دوم تصریح کرد: روز وفات حضرت ام‌البنین(س) روز تکریم از مادران و همسران شهدا است؛ همان‌طور که ما مدیون خون شهدا هستیم، مدیون مادران و پدران شهدا نیز هستیم. شهدا از دامن همین مادران به معراج رفتند. همسران شهدا با جان‌فشانی همسر خود را به اسلام هدیه کردند و فرزندان این شهدا را به تنهایی تربیت کردند، همین‌طور که شهدای ما اجر و پاداش الهی دارند، مادران و همسران آن‌ها به دلیل تحمل سختی‌ها در این راه شریک در ثواب شهیدان هستند.
وی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تجلیل کرد و ادامه داد: قدرتمند‌ترین سلاح جمهوری اسلامی، اراده و ایمان مردم و حضور آن‌ها در صحنه‌های مختلف است. با توجه به شرایط آب و هوایی ملت ایران آمدند و نشان دادند علاوه بر تمامی ناملایمات و سختی‌ها پای انقلاب هستند. اکنون نوبت مسئولان است که پاسخ مردم را به خوبی بدهند و از مردم به ویژه قشر‌های مستضعف حمایت کنند.
ربانی مطالعه بیانیه رهبری را برای همه لازم دانست و گفت: انقلاب ما از نقطه صفر شروع شد و این انقلاب بدون هیچ تجربه‌ای آغاز به کار کرد و با این همه سختی‌ها به افتخارات خوبی دست یافت. امیدواری و خوش‌بینی به آینده مسئله مهمی است و جوانان به عنوان ادامه‌دهندگان راه انقلاب بایستی در این راه تلاش کنند. بایستی با تبیین این بیانیه به اهداف رهبری جامه عمل بپوشانیم، مقابل اهداف حکیمانه رهبر انقلاب برای پیشرفت کشور که بر اساس اخلاق، معنویت، علم و سبک زندگی درست و اسلامی است، آمریکا به دنبال غارت اموال ملت‌های مظلوم و طغیان بین کشورها است لذا تبعیت از رهبری شکر عملی از خداوند است.
وی ضمن محکومیت اجلاس ضدایرانی ورشو افزود: آمریکا به دنبال این است تا آشوبگری‌های خود در منطقه را به گردن ایران بیندازد و ایران را تروریسم معرفی کند ولی بداند که این توطئه علیه جمهوری اسلامی به جایی نخواهد رسید.
ربانی عربستان را مهم‌ترین حامی تروریسم خواند و گفت: شهادت پاسداران در خاش، ذبح بچه 6 ساله و کشتار مردم عراق و یمن از جنایات اخیر این رژیم است. این جنایات با حمایت استکبار جهانی انجام می‌شود؛ سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌ای مدعی حقوق بشر در برابر این همه ظلم سکوت کرده‌اند، به خانواده شهدای پاسدار تسلیت می‌گوییم و خواستار برخورد شدید با عاملان این جنایت هستیم.
انتهای پیام

captcha