رویش‌های قرآنی انقلاب تجلیل شدند/ گلایه از کم‌توجهی به افتخارات قرآنی 40ساله انقلاب
کد خبر: 3790313
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
امروز در فرهنگسرای قرآن؛

رویش‌های قرآنی انقلاب تجلیل شدند/ گلایه از کم‌توجهی به افتخارات قرآنی 40ساله انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم تجلیل از رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی امروز با تجلیل از پنج رویش قرآنی پس از پیروزی انقلاب، همچنین هشت حافظ کل در فرهنگسرای قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم تجلیل از رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی، به همت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، امروز، ۲۶ بهمن‌ماه در سالن هدی فرهنگ‌سرای قرآن برگزار‌ شد.
این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و سپس محمدهادی صلحجو، کارشناس‌مجری برنامه‌های معارفی صدا و سیما به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان که در این همایش از وی به عنوان رویش قرآنی انقلاب تجلیل شد، آیاتی از کلام وحی را تلاوت کرد و سپس طی سخنان کوتاهی، گفت: البته با صلاحیت‌تر از بنده می‌توانستند برای این برنامه فصل رویش انتخاب شوند. قطعاً هر چه در زندگی دارم به خاطر بودن در کنار قرآن است و از همین‌جا از پدرم که همیشه و همواره، یار و یاورم بوده است، همچنین از محضر اساتیدی چون سیدمحسن موسوی‌بلده و علی سیاح‌گرجی تشکر می‌کنم.
پویا با اشاره به جلسه آموزشی قرائت قرآن که چهارشنبه شب‌ها در تهران با حضور جمعی از جوانان برپا می‌کند، اظهار کرد: همواره سعی داشتم که در جلسات قرآن اساتید حضور داشته باشم و امیدوارم تمام جلسات قرآن پررونق‌تر از قبل باشد.

رویش‌های قرآنی انقلاب تجلیل شدند/ گلایه از کم‌توجهی به افتخارات قرآنی 40ساله انقلاب
سپس علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن ضمن خیرمقدم به حاضران در این مراسم، گفت: از افتخارات کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، می‌توان به درخشش قرآنیان در میان دیگر کشورها اشاره کرد.
وی ادامه داد: اما جای گلایه دارد که چرا در کنار تجلیل و بیان درخشش در تمامی عرصه‌ها در این چهل‌سال به بیان افتخارات قرآنی کشور در حوزه‌هایی چون قرائت، حفظ و مفاهیم و پژوهش‌های قرآنی توجهی که باید بشود، نمی‌شود.
توپچی با اشاره به اینکه دو سال است که مسابقات بین جلسات قرآنی با عنوان «سراج» برگزار نمی‌شود، گفت: اما طی برپایی چندین دوره از این مسابقات با حدود هزار جلسه قرآن ارتباط داشتیم که امیدواریم با عنایت رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، شاهد رونق بیشتر قرآنیان در تهران باشیم.

رویش‌های قرآنی انقلاب تجلیل شدند/ گلایه از کم‌توجهی به افتخارات قرآنی 40ساله انقلاب
همخوانی دو قطعه با موضوع صلوات بر حضرت ختمی مرتبت و امام زمان(عج) توسط گروه همخوانی «ضحی» از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
سخنرانی مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، بخش دیگری از مراسم بود. وی گفت: منطق همه قرآنیان و تمامی افرادی که در راه توسعه قرآن زحمت کشیده‌اند، جز توجه به این قشر نیست. چون موضوع قرآن، حائز اهمیت است و حافظ و قاری قرآن به دلیل انتسابش به قرآن باید مورد توجه قرار گیرد. متن کامل سخنان را اینجا ببینید.

رویش‌های قرآنی انقلاب تجلیل شدند/ گلایه از کم‌توجهی به افتخارات قرآنی 40ساله انقلاب
در ادامه کلیپی از تجلیل‌شوندگان این دوره پخش شد و معتز آقایی، مرتل و حافظ کل قرآن، آیاتی را به صورت قرائت تحدیر اجرا کرد.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران نیز طی سخنانی گفت: این سازمان با وجود کمی اعتبارات، امسال و در جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، دو هزار برنامه متنوع از ششم بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه سال جاری در حال اجرا دارد.
وی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها، نوجوان‌پلاس است که با حضور نیروهای شاخص انقلاب در مدارس به سؤالات دانش‌آموزان پاسخ داده می‌شود تا به مهندسی افکار نوجوانان برسیم، زیرا بیشترین راه ارتباطی دشمن با جوانان و نوجوانان از طریق رسانه‌ها است.
فاطمیان‌پور بیان کرد: از دیگر برنامه‌ها، برپایی جشن فصل رویش در 10 حوزه چون قرآن، ادبیات، شعر، هنر و ... است که طی آنها از چهل شخصیت برتر متولد سال پنجاه به بالا که رشدشان در هر عرصه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، تجلیل به عمل می‌آید.

رویش‌های قرآنی انقلاب تجلیل شدند/ گلایه از کم‌توجهی به افتخارات قرآنی 40ساله انقلاب
گزارش ایکنا حاکی است از امین پویا، معتز آقایی، محمد ضرغام، حنانه خلفی و حجت‌الاسلام سیدحمیدرضا محمودزاده حسینی از فعالان فضای مجازی در حوزه قرآن، با اهدای هدیه و لوح و تندیس جشنواره فصل رویش تجلیل به عمل آمد. همچنین روز چهارشنبه نیز طی مراسم دیگری که به همت فرهنگسرای خاتم برگزار شد از حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبایی، حافظ کل قرآن تجلیل شد.
یادآوری می‌شود، در حاشیه این مراسم نیز از هفت بانوی حافظ کل فرهنگسرای قرآن به همراه مربی که طی چند سال گذشته به درجه حفظ کل نائل شده‌ بودند، تکریم شد.

گزارش‌ تصویری را اینجا ببینید.
انتهای پیام

captcha