حسین شالچی؛ نفر برتر سیزدهمین دوره فصل اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 3790330
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

حسین شالچی؛ نفر برتر سیزدهمین دوره فصل اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی

گروه جلسات و محافل ــ حسین شالچی از سوی هیئت ناظران و عموم شرکت‌کنندگان در محفل با اختلاف زیاد نسبت به دیگر رقبا به عنوان نفر برتر مرحله فینال فینالیست‌های سیزدهمین دوره فصل اول جشنواره تلاو‌ت‌های مجلسی معرفی شد.

حسین شالچی؛ نفر برتر سیزدهمین دوره فصل اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی + عکسبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی(عج)، فینال فینالست‌های سیزدهمین دوره فصل اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان «سومین جشنواره فجر تلاوت» عصر روز جمعه، 26 بهمن‌‌ماه از ساعت 17 در محل حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران برگزار شد.
در این مراسم که با اجرای محمدرضا پورمعین، از فعالان قرآنی کشور و با حضور قاریان و اساتید قرآنی برگزار شد، ابتدا امیرحسین مشکان و محمدرضا حاتمی، قاریان نوجوان به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداختند و سپس، بخش بعدی برنامه که مربوط به اجرای 16 قاری راه‌یافته به مرحله فینال این جشنواره بود، آغاز شد.
در این بخش به ترتیب مهدی شایق، احمدرضا زینلی، حسین شالچی، سیدحمیدرضا مقدسی، علیرضا رحمانی، یوسف جعفرزاده، سیدصادق مسلمی، هادی اسفیدانی، مهدی کهکشان، خلیل مشعل‌پور، امیرحسین انواری، امین عبدی، وحید حسن‌زاده، مجید جیریایی، ابراهیم فلاح تبسم‌چهره و علی غلامی به تلاوت در مدت تعیین شده (تقریباً 11 دقیقه) پرداختند.
همچنین، پس از تلاوت علیرضا رحمانی نیز مراسم قرعه‌کشی ویژه حضار در مراسم با حضور حنانه خلفی، حافظ کل قرآن کریم برگزار شد که در پایان این برنامه به تعداد 25 نفر از حاضران در مراسم، کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس و به چهار نفر(دو نفر از آقایان و دو نفر از بانوان) کمک‌هزینه سفر به کربلای معلی(از سوی دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین) اعطا شد.
در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما طی سخنانی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره، بر تداوم برگزاری این جشنواره و گسترش آن در میان آحاد جامعه تأکید کرد.

حسین شالچی؛ نفر برتر سیزدهمین دوره فصل اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی + عکس
سیدحسین موسوی‌بلده، غلامرضا شاه‌میوه، جعفر فردی، حسن‌زاده، احمد خالدی، محسن امیری، ابراهیم آهور، احمد مرادی، سیدمصطفی حسینی، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌درچه‌ای، مهدی غلام‎نژاد، امین پویا، حمیدرضا احمدی‌وفا و سعید پرویزی، داوری این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی را بر عهده داشتند.
همچنین، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و رحیم خاکی، داور و قاری بین‌المللی قرآن کریم نیز میهمانان ویژه این جشنواره بودند. میهمانانی از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون مرتضی خدمتکار، مشاور اجرایی معاونت و ... نیز در این مراسم حضور داشتند.
یکی از تصمیمات اخذ شده در رابطه با جشنواره تلاوت‌های مجلسی دعوت از قراء مجلسی‌خوان در هر جلسه است که در این دوره میهمانان ویژه جشنواره، وحید نظریان، قاری ممتاز قرآن کریم بود که در پایان اجرای نفرات راه‌یافته به فینال جشنواره به اجرای برنامه در حضور مردم علاقه‌مند و حضار در مراسم پرداخت.

حسین شالچی؛ نفر برتر سیزدهمین دوره فصل اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی + عکس
در پایان برگزاری فینال فینالیست‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی «فجر تلاوت» با تجمیع آراء عمومی و هیئت ناظر و داور، حسین شالچی با 171 رأی و با اختلاف زیاد نسبت به دیگر قراء به عنوان نفر برتر از سوی حضار در مراسم انتخاب شد.

حسین شالچی؛ نفر برتر سیزدهمین دوره فصل اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی + عکس
بنا بر تصمیم برگزارکنندگان این مرحله از جشنواره نیز به نفر برتر لوح تقدیر و مبلغ چهل میلیون ریال و به هر یک از پانزده قاری راه‌یافته به این مرحله نیز مبلغ پنج میلیون ریال اعطا شد. در پایان مراسم نیز با حضور هیئت ناظران و مسئولان برگزاری جشنواره طی مراسمی از نفر برتر و دیگر نفرات راه‌یافته به سیزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی تجلیل شد.

حسین شالچی؛ نفر برتر سیزدهمین دوره فصل اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی + عکس
همچنین، محمدرضا برقعی، مدیریت اجرایی، حسین شریفیان، نظارت فنی و داوود جعفری نیز دبیری این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی را برعهده داشتند و حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران به مدیریت حمید نقاشیان نیز حمایت مردمی جشنواره را انجام داد. این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام ایکنا پخش شد.
یادآوری می‌شود، مرحله فینال فینالیست‌های سیزدهمین دوره فصل اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی «فجر تلاوت» در تهران واقع در خیابان مولوی، نرسیده به خیابان ولیعصر(عج) برگزار شد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.
انتهای پیام

captcha