ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه برادران چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ نفر است
کد خبر: 3790339
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه برادران چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ نفر است

گروه معارف ــ معاون آموزش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه برادران استان ۲۰۰ نفر است که از طریق گذراندن آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش برای دو دوره بلندمدت و کوتاه‌مدت انتخاب خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی‌اکبر آقابابایی، معاون آموزش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ثبت‌نام حوزه‌های علمیه استان چهارمحال و بختیاری همزمان با حوزه‌های علمیه سراسر کشور آغاز شده و در دو مرحله، مرحله اول از تاریخ 24 بهمن‌ماه لغایت 27 بهمن‌ماه سال جاری و مرحله دوم ثبت‌نام از تاریخ 17 فروردین 98 لغایت 22 فروردین 98 از طریق سامانه معاونت آموزش حوزه‌های علمیه سراسر کشور انجام می‌‍‌شود.
وی با بیان اینکه این افراد برای سال تحصیلی 98-99 پذیرش می‌شوند، افزود: ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه برادران استان 200 نفر است که از طریق گذراندن آزمون کتبی در تاریخ 30 فروردین 98 و سپس، طی مراحل مصاحبه و گزینش برای دو دوره بلندمدت و کوتاه مدت انتخاب خواهند شد.
‌آقابابایی با بیان اینکه دوره کوتاه‌مدت در واقع همان دوره تربیت مبلغ است و با نام «سفیران هدایت» شناخته می‌شود، تصریح کرد: در استان ما این دوره در دو مدرسه علمیه یعنی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت شهرکرد و هفشجان دایر است که در مجموع 40 نفر ظرفیت دارند.
معاون آموزش حوزه علمیه استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 حوزه علمیه برادران برای سال تحصیلی آینده آمادگی پذیرش دارند که عبارتند از: حوزه علمیه امامیه شهرکرد، حوزه علمیه سیدالشهداء(ع) بازفت، حوزه علمیه قائمیه فرخشهر، حوزه علمیه امام صادق(ع) فارسان، حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) لردگان، و دو حوزه جدیدالتأسیس امام خامنه‌ای(حفظ‌ه‌الله) اردل و خاتم‌الانبیاء بن.
انتهای پیام

captcha