همایش «امام علی(ع)؛ الگوی عدالت و معنویت برای جهانیان امروز» برگزار می‌شود
کد خبر: 3790358
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

همایش «امام علی(ع)؛ الگوی عدالت و معنویت برای جهانیان امروز» برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ همایش «امام علی(ع)؛ الگوی عدالت و معنویت برای جهانیان امروز» از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات حوزه برگزار می‌شود.

همایش «امام علی (ع)؛ الگوی عدالت و معنویت برای جهانیان امروز» برگزار می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری، رئیس انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: امسال همزمان با هزار و چهارصدمین سال شهادت امام علی(ع) است؛ لذا پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه اقدام به برپایی این همایش کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که عدالت از مفاهیم عام و مورد قبول همه بشریت است و در مصادیق آن اختلاف وجود دارد در این صورت چه راهکاری برای اینکه مطالب مبتلا به کل‌ گویی نشود اندیشیده‌اید، تصریح کرد: این همایش در چهار محور امام علی(ع)، الگوی معنویت و عدالت، امام علی(ع، عدالت و حقوق انسانی؛ امام علی(ع) و حکمرانی عادلانه و امام علی(ع)، معنویت علوی و دنیای امروز برگزار می‌شود و هر محور نیز دارای ریزموضوعاتی است که محققان باید در آن بخش‌ها دست به قلم شوند تا مطالب به صورت دقیق و جزئی تبیین شود.  

وی از اقدامی ابتکاری برای این همایش خبر داد و افزود: در خارج کشور کار اصلی بعد از خاتمه همایش شروع می‌شود و آن نقد مقالات است، ولی در کشور ما این مسئله وجود ندارد؛ لذا بنا داریم بعد از خاتمه این همایش نقد مقالات برتر را شروع کنیم؛ از این رو برای خود همایش صرفاً چکیده را چاپ می‌کنیم و اصل مقالات بعد از نقد چاپ خواهند شد.

مطهری ادامه داد: چندین پیش نشست و پیش همایش نیز در راستای این همایش برگزار شده تا برغنای علمی آن افزوده و عدالت از منظر امام(ع) با ذکر مصادیق تبیین شود.

مطهری با بیان اینکه موضوع عدالت مسئله روز جامعه است، تصریح کرد: سال گذشته فراخوان این همایش آغاز شد و تاکنون بیش از 250 مقاله از سوی صاحب‌نظران به همایش رسیده است و همایش نیز 16 اسفندماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: 35 مقاله به زبان عربی نیز از کشورهای مختلف اسلامی و به خصوص عراق به این همایش ارسال شده است.

انتهای پیام

captcha