جمعیت ۱۶۰ هزار نفری معلولان در استان کرمان
کد خبر: 3790363
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۷

جمعیت ۱۶۰ هزار نفری معلولان در استان کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به جمعیت ۱۶۰ هزار نفری معلولان در استان کرمان گفت: از این تعداد ۵۸ هزار نفر خدمات مستمری و بقیه خدمات حمایتی از بهزیستی دریافت می‌کنند و افراد دارای معلولیت بنا بر نیاز و نوع معلولیت از کمک هزینه مسکن، اشتغال، تحصیلات و ... استفاده می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، عباس صادق‌زاده، مدیر‌کل بهزیستی کرمان دیروز شنبه، 27 بهمن در جلسه شورای معاونان بهزیستی با اشاره به جمعیت 10 درصدی معلولان در هر جامعه گفت: شناسایی و رفع مشکلات افراد دارای معلولیت نیازمند مشارکت و همکاری همه مسئولان و سازمان‌ها است.
وی با بیان اینکه حوادث جاده‌ای و بیماری‌های ژنتیک منجر به افزایش معلولیت در جامعه می‌شود، افزود: باید با ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی و همچنین انجام غربالگری‌های ژنتیک قبل از ازدواج از افزایش معلولیت‌ها جلوگیری کنیم.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان رفع نیازهای افراد دارای معلولیت در راستای توانمدسازی را یکی از اهداف مهم بهزیستی دانست و بیان کرد: اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای برخورداری این افراد از فرصت‌های برابر و حقوق شهروندی، با همکاری سازمان بهزیستی به دولت ارائه و بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی به مدیران دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی ابلاغ شد‌.
وی یکی از مطالبات مهم و اساسی افراد دارای معلولیت را مناسب‌سازی محیط بیان کرد و گفت: در زمینه مناسب‌سازی محیط با همکاری دادستان کرمان اقدامات مؤثری انجام شده است که در صورت عدم مناسب‌سازی ساختمان برای رعایت حقوق معلولان جلوی ساخت آن گرفته می‌شود‌.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به جمعیت 160 هزار نفری معلولان در استان کرمان تأکید کرد: از این تعداد 58 هزار نفر خدمات مستمری و بقیه خدمات حمایتی از بهزیستی دریافت می‌کنند و افراد دارای معلولیت بنا بر نیاز و نوع معلولیت از کمک هزینه مسکن، اشتغال‌، تحصیللات و ... استفاده می‌کنند.
انتهای پیام

captcha