شرط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل
کد خبر: 3790399
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

شرط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ وزیر امور‌ خارجه پاکستان از آمادگی کشورش برای عادی‌سازی کامل روابط با اسرائیل به شرط حصول پیشرفت در حل مسئله فلسطین خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ شاه محمود قریشی، در گفت‌و‌گو با رادیو «صدای اسرائیل» در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، ابراز امیدواری کرد که اقدامات به اصطلاح صلح آمریکا در حل مسئله فلسطین مؤثر باشد.

از سوی دیگر، خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت در واکنش به انتشار عکس دست‌جمعی وزاری خارجه کشورهای عربی در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پایان نشست دو روزه «ورشو» لهستان تصریح کرد: کویت عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد می‌کند و آخرین کشوری خواهد بود که دست به چنین کاری می‎زند.

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی کویت افزود: کسی که فکر می کند انتشار این عکس از نشست ورشو به معنای تغییر در موضع کویت در مسئله عادی‌سازی روابط با اسرائیل است، در توهم به سر می‎برد.

گفتنی است، پنجاه و پنجمین نشست امنیتی مونیخ با حضور بیش از 40 رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و 100 وزیر دفاع و وزیر امور خارجه و 60 رئیس دستگاه‌‌های اطلاعاتی از کشورهای مختلف جهان از دیروز(26 بهمن‌ماه) در شهر «مونیخ» آلمان آغاز شد و تا فردا یکشنبه(28 بهمن) ادامه دارد.

محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در این کنفرانس مهم بین‎المللی حضور یافته و علاوه بر سخنرانی با مقامات و شخصیت‌های حاضر در این نشست دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha