ساماندهی ۸۱۷ گلزار شهدای کردستان
کد خبر: 3790401
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

ساماندهی ۸۱۷ گلزار شهدای کردستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به وجود یک هزار و ۴۳ گلزار شهدا در استان گفت: تاکنون از این تعداد ۸۱۷ گلزار شهدای استان کردستان ساماندهی شده است.

رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، استان فرهنگی کردستان را مشهد شهدا دانست و اظهار کرد: وجود بیش از 5 هزار و 400 شهید والامقام در کنار 18 هزار شهید مهاجر افتخار بزرگی برای این استان است.
وی با اشاره به اینکه از تعداد شهدای کردستان بیش از 25 شهید جزو سردارانی هستند که فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند، افزود: این شهدای استان کردستان قبل از شهادت 2 و یا 3 بار هم به مقام جانبازی می‌رسیدند.
نجفی به وجود یک هزار شهید پیشمرگ مسلمان کُرد در استان کردستان اشاره و بیان کرد: بسیاری از شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در جلو چشمان خانواده و همسرانشان به شهادت رسیده‌اند.
وی عنوان کرد: برای خدمت به شهیدان ماندگارترین آثار ساماندهی گلزار و قبور مطهر شهداست که در این راستا تاکنون از مجموع 5 هزار و 228 مزار شهدای استان، مزار مطهر 4 هزار و 868 شهید ساماندهی شده و 360 شهید ساماندهی نشده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به وجود یک هزار و 43 گلزار شهدا در استان گفت: تاکنون از این تعداد 817 گلزار شهدای استان کردستان ساماندهی شده و 225 گلزار دیگر ساماندهی نشده است.
وی یکی دیگر از مصادیق بارز زنده نگه داشتن شهدا را برگزاری یادواره‌های شهدا عنوان و بیان کرد: در راستای ارج نهادن به جایگاه شهید و شهادت هر ساله در شهرستان‌های استان کردستان یادواره شهدا برگزار خواهد شد.
نجفی در پایان یادآور شد: گلزار شهدا به عنوان زیارتگاه عاشقان و دارالشفای بیماران میراث گران‌بهای هشت ساله دفاع مقدس است که همه ما وظیفه داریم از آن به نحو احسن مراقبت و محافظت کنیم.
انتهای پیام

captcha