یادواره شهدا عاملی برای مصونیت کشور در برابر توطئه‌های دشمنان است
کد خبر: 3790405
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

یادواره شهدا عاملی برای مصونیت کشور در برابر توطئه‌های دشمنان است

گروه فرهنگی ــ مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یادواره شهدا عاملی برای مصونیت کشور در برابر توطئه‌های دشمنان است، گفت: برای بهره‌گیری مناسب باید یادواره‌های شهدا به نحو مطلوبی برگزار شود.

یادواره شهدا عاملی برای واکسینه شدن کشور در برابر توطئه‌های دشمنان است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکی، مدرس حوزه و دانشگاه شامگاه جمعه، ۲۶ بهمن‌ماه در یادواره ۵۷ شهید حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل(ع) میناب با بیان این‌که بسیاری آرزوی رسیدن به درجه شهادت دارند، با طرح این پرسش که آیا تنها آرزو کردن کفایت می‌کند یا خیر، اظهار کرد: در مسیر شهادت و برای دستیابی به این توفیق ضمن تلاش و حرکت، می‌بایست فرمول‌هایی را نیز رعایت کرد.
وی با بیان اینکه یادواره شهدا عاملی برای مصونیت کشور در برابر توطئه‌های دشمنان است، گفت: برای بهره‌گیری مناسب باید یادواره‌های شهدا به نحو مطلوبی برگزار شود.
صابری اراکی در ادامه به تشریح انواع جهاد در راه خدا پرداخت و گفت: جهاد اصغر و ایستادگی در برابر سازوبرگ نظامی دشمن یکی از انواع جهاد‌ها است.
وی افزود: جهاد اکبر و مجاهده با نفس و وسوسه‌های شیطانی نوع دیگری از جهاد درراه خدا است.
این مدرس حوزه و دانشگاه با ذکر دعایی، بیان کرد: ما باید در همه لحظات از خدا بخواهیم که ذره‌ای ما را به خودمان واگذار نکند.
وی افزود: مفاسد اخلاقی، اختلاس، تهمت و دروغ نتیجه این است که خداوند ما را به خودمان واگذار کرده است.
صابری اراکی جهاد کبیر و نبرد با الگوهای کفر و الحاد و دشمنان دین اسلام را یکی دیگر از گونه‌های جهاد ذکر و اظهار کرد: متأسفانه طی این مهروموم‌ها برخی در این زمینه کوتاهی زیادی کردند و تذکر رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ تهاجم و شبیخون فرهنگی جدی نگرفتند.
وی ادامه داد: دشمنان با توطئه و نفوذ، الگوهای ضد دین را در زندگی مردم قرار دادند و ما امروز وظیفه‌ داریم با شهدا عهد و پیمان ببندیم که اهل جهاد کبیر باشیم.
صابری اراکی گفت: دشمنان بانفوذ در غذا‌های ما ذائقه‌ها را تغییر دادند، بانفوذ در پوشش ما شیوه لباس پوشیدن ما را تغییر دادند، بازی‌های کودکان را به مسیر سراسر منفی کشاندند و بانفوذ در ساخت‌وساز‌های ما ساختمان‌های ما را بر اساس تفکر غرب طراحی کردند. جامعه نیازمند برگشت به غیرت دینی است.
صابری اراکی تشنه شهادت بودن را گام نخست در رسیدن به درجه شهادت دانست و گفت: کسی که تشنه شهادت است عنوان و پست و مقام برایش مهم نیست، مجذوب دنیا نمی‌شود، ربا نمی‌خورد، محتکر نمی‌شود و زخرف دنیا چشم او را نمی‌گیرد.
وی بصیرت را گام بعدی در رسیدن به شهادت ذکر کرد و با اشاره به شهادت پاسداران در حمله تروریستی در جاده خاش زاهدان، گفت: عده‌ای نادان برای رسیدن به بهشت دست به عملیات انتحاری و زائرکشی و تکه‌تکه کردم مردم می‌زنند و این ناشی از نادانی آن‌ها است.
این مدرس حوزه و دانشگاه هزینه کردن را گام سوم در به دست آوردن مقام شهادت ذکر کرد و با بیان این‌که برای رسیدن به شهادت باید از اشرافی‌گری و عافیت‌طلبی گذشت، گفت: نظیر شهید حججی‌ها این‌گونه هزینه کردند و گام‌های نائل شدن به فیض شهادت را به‌خوبی طی کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این مطلب که دشمنان، ولایت را هدف قرار داده‌اند، گفت: ما نباید رهبری و سکان‌دار کشتی نظام را فراموش کنیم.
صابری اراکی با بیان این‌که اختلاس، بی‌حجابی و فعالیت علیه نظام اسلامی اخبار خوبی نیست، اضافه کرد: ما نباید در جامعه شاهد باشیم عده‌ای مسئول باشند، ولی رهبری فروشی، شهید فروشی و جانباز فروشی کنند.
وی گفت: استفاده از شبکه‌های معاند خطر دارد و باید مراقب باشیم گیرنده‌های ما به سمت غرب و دشمنان دین اسلام نباشد.
بنا بر این گزارش، مداحی صادق آهنگران و تجلیل از خانواده معظم شاهد از دیگر برنامه‌های یادواره ۵۷ شهید حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل‌(ع) در میناب بود.
انتهای پیام

captcha