گردآوری ١٤٠ هزار آثار شهدا در گرمسار
کد خبر: 3790471
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

گردآوری ١٤٠ هزار آثار شهدا در گرمسار

گروه اجتماعی ــ یک رزمنده دوران دفاع مقدس در تلاشی ٣٠ ساله اقدام به گردآوری قریب ١٤٠ هزار قلم آثار حجمی و مکتوب شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس کرد و آن را در موزه‌ای به نمایش گذاشت.

گردآوری ١٤٠ هزار آثار شهدا در گرمسار

به گزارش ایکنا از سمنان، داود حسنی، رزمنده دوران دفاع مقدس امروز27 بهمن در جمع خبرنگاران از گردآوری ١٤٠ هزار قلم آثار شهدا در گرمسار خبر داد و گفت: این آثار در بخش حجمی شامل لباس، سجاده، صنایع دستی، پوتین و ... و در بخش مکتوب مشتمل بر ٣٥ تا ٤٠ هزار سند دستخط شهدا شامل شناسنامه، دفترچه خاطرات، وصیت‌نامه، کارت های رزمندگان، دلنوشته و ... است.

وی ادامه  داد: جمع‌آوری ٢٠٠ هزار عکس شهدا از دیگر اقدامات است که تاکنون بیش از ٢٠ هزار عکس وارد رایانه شده است.

حسنی تولید بیش از ١٠٠ تا ١٥٠ کلیپ ویژه شهدا و حدود دو هزار ساعت فیلم از شهدا شامل اعزام نیرو، مصاحبه، فیلم در جبهه و ... را نیز از دیگر اقداماتی دانست که در این مدت انجام شده که در این راستا این آثار را با هزینه شخصی گردآوری و در موز‌ه‌ای به وسعت دو هزار مترمربع در دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار به نمایش در آمده است.

این جانباز دفاع مقدس با اشاره به اینکه به علت محدودیت مکان موزه بخش عمده‌ای از آثار به نمایش درنیامده یادآور شد: در جوار گلزار شهدای گرمسار زمینی اختصاص یافته است تا به‌عنوان موزه شهدا احداث و این آثار گرانقدر در آن به نمایش درآید.

به گفته وی، عشق و علاقه به شهدا و تلاش برای حفظ آثار و انتقال آن به نسل‌های بعدی برای بیان رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلامی از مهم‌ترین اهداف در جمع‌آوری این آثار بوده است و تببین نقش رزمندگان استان سمنان و شهرستان گرمسار در ٢٤ عملیات دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف است.

یادآور می‌شود، شهرستان گرمسار با پنج هزار و ٥٣٧ نفررزمنده اعزامی به جبهه‌های دوران دفاع مقدس ٣٢٨ شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام

captcha