نمایش بالغ بر 700 سند تئاتر انقلاب اسلامی در موزه فلسطین
کد خبر: 3790491
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

نمایش بالغ بر 700 سند تئاتر انقلاب اسلامی در موزه فلسطین

گروه هنر ــ نمایشگاه چهل‌سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی با نمایش بالغ بر 700 سند تئاتر تا پایان جشنواره «تئاتر فجر» در موزه فلسطین برپاست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی «تئاتر فجر»، نمایشگاه چهل‌سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی ایران، برای نخستین بار در قالب سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر برپا شده است.

در این نمایشگاه اسناد تئاتر کشور در طول چهل سال از عمر انقلاب اسلامی به انضمام اسنادی مربوط به چند سال پیش از انقلاب، که از لحاظ محتوا با این نمایشگاه مرتبط بوده است در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کلیت اسنادی ارائه شده در این نمایشگاه که مدیریت آن برعهده ابراهیم حسینی است در قالب هنرهای تجسمی است و زیرشاخه‌هایی چون پوستر، بروشور، تراکت، دست‌نوشته‌ها، نامه‌نگاری‌ها و عکس شامل عکس‌های روی صحنه و پشت صحنه را دربرمی‌گیرد که بدون هیچ‌گونه دخل و تصرف و روتوشی ارائه شده است.

نمایشگاه چهل‌سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی براساس دو خوانش پیش می‌رود. یک خوانش تصویری در قالب هنرهای تجسمی با زیرشاخه‌های ذکر شده و یک خوانش ادبی در قالب برنوشته‌هایی که مانند بیانیه‌ تیم پژوهشی عمل می‌کند و به بسیاری از سؤالات پاسخ می‌دهد.

تعداد سندهای ارائه شده در این نمایشگاه در حدود 700 تا 800 مورد است و از طرق مختلف به دست برگزارکنندگان آن رسیده است. بخشی از آن از طریق اداره کل هنرهای نمایشی، مرکز اسناد مجموعه‌ تئاتر شهر و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تأمین شده و بخشی دیگر از طریق خود هنرمندان فرستاده شده است.

نمایشگاه فوق همه‌روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و روزهای پنجشنبه از ساعت 10 تا 15 و روز‌های جمعه از ساعت 15 تا 18 جهت بازدید دایر خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا چهارم اسفند به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، پلاک 74 مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی «تئاتر فجر» از 22 بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند در جریان است.

انتهای پیام

captcha