آغاز پروژه «بازی و یادگیری» با وجود موانع و مشکلات
کد خبر: 3790533
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:

آغاز پروژه «بازی و یادگیری» با وجود موانع و مشکلات

گروه جامعه ــ سیدمحمد بطحایی در مراسم آغاز به کار پروژه ملی «بازی و یادگیری» اظهار کرد: من تمام مشکلات زیرساختی آموزش و پرورش را می‌دانم، می‌دانم که مدارس دوشیفته چه معنایی دارد و از تراکم جمعیتی مدرسه‌ها اطلاع دارم اما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم، باید طرح «بازی و یادگیری» شروع کنیم و همزمان، مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

آغاز پروژه «بازی و یادگیری» با وجود موانع و مشکلاتبه گزارش ایکنا؛ سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، شنبه 27 بهمن‌ماه در مراسم آغازبه کار پروژه ملی بازی و یادگیری اظهار کرد: طی سال آتی، فاز اول این طرح در هزار مدرسه کشور اجرایی می‌شود. این طرح به تمام مقاطع تحصیلی باید سرایت کند اما فعلاً تمرکز آن بر مقطع ابتدایی است، زیرا در این مقطع دانش‌آموزان مفاهیم پایه اخلاق همچون صداقت و احترام را یاد می‌گیرند، در این سنین است که می‌تواند با تمرین کارگروهی، روحیه مشارکت جمعی را در خود نهادینه کنند و در این فضای دبستان است که می‌توانند کمک به همنوع را یاد بگیرند. کاستی‌های هم را چشم بپوشند و در درس‌خواندن کمک‌حال یکدیگر باشند.

ادامه داد: همه باید کمک برسانیم و مدارس را تشویق کنیم تا رقابت‌های فردی در مدارس، جای خود را به کار و رقابت‌های گروهی بدهند. باید نشاط و شادمانی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم و برای این منظور هم ابتدا لازم است معلمان‌مان را دل‌شاد و بانشاط کنیم که روش‌های خود را دارد و باید در جلسات خصوصی‌تر با هم درباره آن صحبت کنیم.

بطحایی تأکید کرد: آغاز این طرح را باید گرامی بداریم و سعی کنیم این مدل از یادگیری و فهم را گسترش دهیم، از همه کسانی که برای این پروژه زحمت می‌کشند به خصوص از معاونت ابتدایی آموزش و پرورش و تولیدکنندگان اسباب‌بازی دانش‌آموزان که همواره بخاطر بازار رقابت محصولات خارجی در مظلومیت زیادی قرار دارند، تشکر می‌کنم. البته موفقیت کامل این طرح در گروی این است که معلمان ما مهارت‌های استفاده از این روش را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: من تمام مشکلات زیرساختی آموزش و پرورش را می‌دانم، می‌دانم که مدارس دوشیفته چه معنایی دارد و از تراکم جمعیتی مدرسه‌ها اطلاع دارم اما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم، باید کار را شروع کنیم و همزمان، مشکلات و موانع را برطرف کنیم. یکی از کارهای لازم این است که برای معلمان، کلاس آموزش بگذاریم و زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.

بطحایی در پایان اظهار کرد: من حتی پیشنهاد می‌کنم که در این کلاس‌های بازی و یادگیری، امکاناتی فراهم شود تا بچه‌ها تحرک بدنی شبیه به صخره‌نوردی داشته باشند، لزوماً هم نیاز به پنل‌های پنج یا شش متری و گران‌قیمت نیست، با تجهیزاتی کوچک‌تر و ارزان‌تر می‌توان این تحرکات بدنی را فراهم کرد. امید داریم برای سال‌ آینده بتوانیم امکانات و زیرساخت‌های پروژه بازی و یادگیری را توسعه بدهیم و در آینده مدارس بیشتری درگیر این طرح شوند.

همچنین، ملاک‌های انتخاب مدارس اجرای پروژه بازی و یادگیری، اعلام آمادگی داوطلبانه مدارس و ظرفیت محیطی مدرسه است و بر اساس آن، هزار مدرسه در هر سه منطقه برخوردار، کم‌برخوردار و محروم کشور برای این طرح آماده شده‌اند.

انتهای پیام

captcha