کتابداران کرمانی؛ برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی استان فارس
کد خبر: 3790543
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۶

کتابداران کرمانی؛ برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی استان فارس

گروه فرهنگی ــ کتابداران کرمانی در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ویژه چهار استان جنوب کشور (فارس، هرمزگان، کرمان، بوشهر) به میزبانی شیراز خوش درخشیدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد‌جواد حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان دیروز شنبه، 27 بهمن گفت: نخستین جشنواره منطقه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف ترویج قصه‌گویی به‌عنوان ابزاری تربیتی و فرهنگی در کتابخانه‌ها، شناسایی کتابداران قصه‌گو و ارزیابی میزان توانمندی و مهارت‌های آنان، سنجش مهارت‌ها و کارآمدی کتابداران در امر قصه‌گویی و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی برگزار شده است.
وی افزود: در این دوره ۴۱ کتابدار از استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و هرمزگان به رقابت پرداختند‌ که 7 نفر از استان بوشهر، 14 نفر از استان کرمان، 2 نفر از استان هرمزگان و 18 نفر از استان فارس با کسب امتیاز لازم در نخستین مرحله این رویداد، به جشنواره منطقه ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور راه‌ یافته‌اند که در این جشنواره به رقابت پرداختند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بیان کرد: در این رقابت چهار نفر در بخش رقابتی آزاد و دو نفر در بخش ویژه (گویش یا شاهنامه‌خوانی) برگزیده شدند که سهیلا ملک محمدی، کتابدار شهرستان سیرجان برگزیده بخش ویژه؛ اعظم منوچهری، رئیس اداره شهرستان راور از برگزیدگان بخش آزاد بودند.
یادآور می‌شود، این رقابت‌ها توسط نرگس جعفری، ملکی چیذری و غلامعلی کیومرثی از داوران باتجربه در حوزه قصه‌گویی، ارزیابی شد.
انتهای پیام

captcha