نشست «شبکه‌های اجتماعی و دینداری کاربران» برگزار می‌شود
کد خبر: 3790547
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

نشست «شبکه‌های اجتماعی و دینداری کاربران» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ نشست «شبکه‌های اجتماعی و دینداری کاربران» دوشنبه، 29 بهمن‌ماه، با سخنرانی علیرضا پویا، رئیس دانشکده صداوسیما، در قم برگزار می‌شود.

نشست «شبکه‌های اجتماعی و دینداری کاربران» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، در راستای سلسله نشست های علمی پژوهشکده باقرالعلوم و با هدف نحوه مواجهه درست با شبکه های اجتماعی نشست «شبکه‌های اجتماعی و دینداری کاربران» با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان برگزار می‌شود.

در این نشست علمی که دوشنبه، 29 بهمن‌ماه، در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) به نشانی قم میدان مصلی، مصلای قدس برگزار می‌شود، علیرضا پویا، کارشناس فضای مجازی و رئیس دانشکده صداوسیما به ایراد سخن خواهد پرداخت.

بنابر این گزارش، امروزه گرایش به استفاده از شبکه اجتماعی در سراسر دنیا رو به افزایش است و به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی بسیاری از مردم تبدیل شده است. نکته قابل توجه در قبال بهره‌برداری از این شبکه‌ها این است که کشورهای استفاده کننده و واردکننده سخت‌افزار و نرم‌افزار این شبکه‌ها، با حرص و ولع زیادتر و آگاهی کمتری درباره نحوه استفاده صحیح از این رسانه‌ها وارد این عرصه می‌شوند و به این جهت ناخواسته با آسیب‌پذیری بیشتری مواجه‌اند.

در چنین شرایطی با توجه به هویت و فرهنگ کشور ما که ماهیتی دینی دارد، اشتباهات مدیران و کاربران در استفاده صحیح از این شبکه‌ها موجب تهدیدات اساسی و آسیبهای جدی به هویت و سرانجام تضعیف دینداری کاربران می‌شود. چنانکه مطالعات و شواهد مختلف وجود چنین تهدید و آسیبهای ناشی از این عرصه را تأیید می‌کند. در جهت آگاهی بخشی به کاربران دو بُعد اساسی در این نشست که ماحصل طرح پژوهشی است که در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) انجام شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. روش‌های تضعیف دینداری در این شبکه‌ها و راه‌های مقابله با آن‌ها. در واقع هدف اصلی این نشست، تبیین روش‌های تضعیف دینداری در شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن است. این راهکارها برآمده از مصاحبه با کاربران و متخصصان این حوزه است و در دو بخش راهکارهای مورد استفاده در سطح کاربران و راهکارها در سطح مسئولان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام 

captcha