فراخوان ارسال عکس و فیلم برای «آینه‌های انقلاب»
کد خبر: 3790548
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

فراخوان ارسال عکس و فیلم برای «آینه‌های انقلاب»

کانون خبرنگاران نبأ ــ فراخوان مردمی ارسال عکس، فیلم و اسناد «آینه‌های انقلاب» از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی آذربایجان شرقی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آنچه از انقلاب پرشکوه سال 57 در ذهن و دل مردم ثبت شده، گویای مجاهدت و پایمردی خالصانه است که مثالش در تاریخ معاصر یافت نمی‌شود و چهلمیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است برای بازشناسی این انقلاب عظیم مردمی.
با این همه هنوز از این رویداد باشکوه تصویر مناسبی ارائه نشده است که با رجوع به عکس‌ها و فیلم‌هایی که امروز در خانه‌های مردم انقلابی بر جای مانده است، می‌توان این انقلاب مردمی را به بهترین شکل بازشناسی کرد.
در همین راستا، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از عموم مردم شریف و صاحبان عکس، فیلم و سند دعوت می‌کند آثار خود را در یکی از محورهای زیر ارسال کنند.

محورهای مورد نظر:

ـ عکس، فیلم و اسناد مربوط به سال‌های مبارزه
ـ روزنامه‌ها و مجلات حاوی اخبار و رویدادهای مربوط به انقلاب اسلامی
ـ عکس و فیلم از جشن‌های دهه فجر در مدارس، مساجد، هیئت‌ها، جبهه‌های جنگ، مراکز فرهنگی، اقتصادی و صنعتی
و بخش ویژه: عکس‌ها ، فیلم‌ها و اسناد مربوط به قیام 29 بهمن سال 1356 که به‌صورت ویژه مورد توجه دبیرخانه قرار خواهد گرفت
تا با این حرکت امکان بهره‌برداری حداکثری از این گنجینه را برای عموم مردم و پژوهشگران مهیا سازند
این بازشناسی باید از دریچه نگاه «توده‌های مردم رنجدیده» اتفاق بیفتد؛ این همان توصیه‌ای است که حضرت امام خمینی(ره) به تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، به 22 عکس، فیلم یا سندی که کیفیت و جذابیت ویژه‌ای داشته باشد؛ هدایایی تعلق می‌گیرد.

همچنین پایگاه‌های بسیج محلات در صورت فعال‌سازی گروه‌های جمع‌آوری عکس و فیلم و سند مورد حمایت و پشتیبانی ویژه فرهنگی از جمله تجهیز کتابخانه قرار خواهند گرفت و آثار برگزیده حاصل از فراخوان در قالب مجموعه‌ای نمایشگاهی در اختیار مجموعه‌های فرهنگی قرار خواهد گرفت.
علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 29 بهمن به دبیر‌خانه به نشانی تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، روبه‌روی مسجد سالار شهیدان، کوی شهید علیپور، کوچه اول، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی ارسال کنند. همچنین پست الکترونیک tabrizjebhe@gmail.com و آیدی @jebhefarhangi_ir در شبکه‌های اجتماعی آماده دریافت آثار ارسالی است.
شرکت‌کنندگان در این فراخوان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 04133364719 و 09355218157 تماس بگیرند.

فراخوان ارسال عکس و فیلم برای «آینه‌های انقلاب»

مهدی کمالی 

انتهای پیام

captcha