«حسین عطایی» پس از شهادت به همراه مادرش به زیارت امام رضا(ع) می‌رود
کد خبر: 3790549
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

«حسین عطایی» پس از شهادت به همراه مادرش به زیارت امام رضا(ع) می‌رود

گروه فرهنگی ــ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای یکن‌آباد گفت: شهید حسین عطایی داستان عجیبی دارد، پیش از عملیات به مادرش قول می‌دهد که او را به زیارت امام رضا(ع) ببرد، اما حضور در کربلای ۵ مانع می‌شود و مادر به تنهایی به زیارت می‌رود و بعد که حسین به شهادت می‌رسد، پیکرش را اشتباهی از منطقه به مشهد می‌فرستند.

وجود 4 خانواده دو شهید در روستای یکن‌آبادبه گزارش ایکنا از همدان، سید‌رسول موسوی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای یکن‌آباد در آستانه سالروز عملیات والفجر 8 امروز، 27 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم روستای گردشگری یکن‌آباد برای دفاع از انقلاب اسلامی 32 شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند، شهدایی که کمتر از آنها یاد شده، اما این خطه ولایت‌مدار و شهیدپرور مزین به وجود یک خانواده 3 شهید و 3 خانواده دو شهید است.
موسوی گفت: روستای یکن‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است که 4 هزار نفر جمعیت و 900 خانوار دارد و اهالی آن در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده و برادران شهید مصطفی، اسدالله و عباس احمدی، ناصر و نادر فتحی، علیرضا و عقیل نجاری و رمضان و ناصر سرابی را تقدیم نظام همیشه سرافراز جمهوری اسلامی کرده‌اند.
وی اعلام کرد: از دیگر شهدای این شهر می‌توان به سردار مصطفی احمدی فرمانده ناحیه 2 بسیج همدان و امیر اردشیر شمس فرمانده گردان نظامی ارتش در کامیاران اشاره کرد که سال 58 به وسیله کومله به شهادت رسیده و پیکرش به وسیله گروهک ضد انقلاب و قطعه قطعه و مثله شد.
موسوی مطرح کرد: جانباز شهید حسین عطایی مشفق هم از دیگر شهدای یکن‌آباد است که یک چشم و انگشت خود را در عملیات والفجر 8 و کربلای 4 از دست داد، اما دست از مبارزه برنداشت و با همان حال در عملیات کربلای 5 حضور یافته و به شهادت رسید.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای یکن‌آباد تصریح کرد: این شهید داستان عجیبی دارد، پیش از عملیات به مادرش قول می‌دهد که او را به زیارت امام رضا(ع) ببرد، اما حضور در کربلای 5 مانع می‌شود و مادر به تنهایی به زیارت می‌رود و بعد که حسین به شهادت می‌رسد، پیکرش را اشتباهی از منطقه به مشهد می‌فرستند.
موسوی افزود: برادرش شهرهای مختلف را به‌دنبال پیکر برادر می‌گردد تا درنهایت او را در مشهد پیدا می‌کند و این نشان‌گر ارتباط عمیق رزمندگان ما با وجود مبارک اهل بیت(ع) و توجه آن هاست.
وی گفت: شهید مجید کمکی هم نوجوان 14 ساله‌ای است که در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیده و کم سن و سال‌ترین شهید یکن‌آباد به شمار می‌رود.
انتهای پیام

captcha