جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3790624
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه برگزار می‌شود

گروه جامعه ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های آیات در استان تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی جشنواره حکمت و نیایش؛ احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام خبر برگزاری جشنواره ملی حکمت و نیایش، گفت: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین ‌بار و با محتوای صرفا عترت برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی دانست و افزود: این جشنواره کمک شایانی در راستای فعال‌تر شدن محققان، ادیبان، هنرمندان، مؤسسات فرهنگی می‌کند. 

جاودانی خاطرنشان کرد: تقویت مبانی دینی و بنیان‌های اخلاقی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، ترغیب و حمایت پژوهشگران، استادان، هنرمندان و فعالان در حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره(ع)، تقویت گفتمان دینی در حوزه عترت (ع)، جریان‌سازی و رشد و رونق آثار پژوهشی، ادبی و هنری، توجه هرچه بیشتر محققان و پژوهشگران به فعالیت در عرصه‌های مختلف ادبی و هنری از جمله اهداف این جشنواره است. 

وی ابراز امیدواری کرد با پشتیبانی مراکز علمی و حضور اساتید در این عرصه، جشنواره شاهد دریافت آثار برگزیده و حضور علاقه‌‌مندان باشد.

دبیر جشنواره حکمت و نیایش بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های پژوهشی‌، هنری و آواها و خوانش‌ها برگزار می‌شود. 

به گفته جاودانی علاقه مندان می‌توانند در بخش پژوهشی با ارسال پایان‌نامه، رساله، کتاب، ترجمه و تصحیح نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه، شعر و داستان، در بخش هنری با ارسال آثار خوش‌نویسی و پوستر، فیلم‌های داستانی، نماهنگ کوتاه و بلند در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: در بخش آوایی نیز خطبه‌خوانی نهج‌البلاغه و نیایش‌خوانی صحیفه‌ سجادیه اجرا می‌شود. 

به گفته جاودانی، آثار باید مربوط به بازه زمانی ١٠ سال گذشته باشند و آثار مربوط به امسال نیز در بخش ویژه تقدیر می‌شود. 

همچنین، مهلت ارسال آثار پایان فروردین ماه سال 98 است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در جشنواره حمکت و نیایش به سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی   www.hekmatoniayesh.com  مراجعه‌کنند.

جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه برگزار می‌شود

انتهای پیام

captcha