تجلیل از نویسنده برجسته کشور در لرستان
کد خبر: 3790687
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

تجلیل از نویسنده برجسته کشور در لرستان

گروه فرهنگی ــ مراسم تجلیل از مژگان شیخی، نویسنده برجسته کودک و نوجوان کشور در راستای اجرای طرح ملی «چهل قلم» در لرستان برگزار می‌شود.

تجلیل از نویسنده برجسته کشور در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به‌منظور ارج نهادن به خدمات فرهنگی نویسندگان برجسته و متعهد در قالب اجرای طرح «چهل قلم»، مراسم تجلیل از مژگان شیخی نویسنده برجسته حوزه کودک و نوجوان در لرستان برگزار می‌‏شود.
این آیین تجلیل روز دوشنبه، بیست و نهم بهمن‌ماه جاری با حضور جمعی از مسئولان، کتابداران، نویسندگان و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در سالن اجتماعات جمعیت هلال‌احمر استان لرستان برگزار می‌شود.
یادآور می‏‌شود، مژگان شیخی متولد ١٣٤١ در تهران و دارای مدرک مترجمی زبان انگلیسی است. شیخی از سال ٦٣ کار خود را با مجله کیهان بچه‌ها شروع کرد. حاصل سال‌ها کار ادبی وی، تألیف و ترجمه بیش‌از دویست عنوان کتاب است.
از مهم‌ترین آثار شیخی می‌توان به کتاب‌های «بلبل نوک طلا و باغ آرزوها»، «تابستان و غاز سفید»، «دستی برای دوستی»، «٣٦٥ قصه برای شب‌های سال»، «دفترچه خاطرات یک کلاغ»، «ده قصه از امام رضا(ع)»، «مسافر هشتم»، «کاش تو را می‌دیدم» در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و کتاب‌های «لیلی و مجنون»، «شنبه‌ای که نیامد» و «پنجمین زن» در حوزه ادبیات بزرگ‌سال اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha