درخشش مصطفی شرفی در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ کسب رتبه نخست کشور در اولین حضور
کد خبر: 3790701
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

درخشش مصطفی شرفی در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ کسب رتبه نخست کشور در اولین حضور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مصطفی شرفی حافظ قرآن جوان خوزستانی در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) توانست رتبه نخست رشته حفظ ده جزء را از آن خود کند در حالی‌که اولین حضور خود در رقابت قرآنی رشته حفظ را تجربه می‌کرد.

درخشش مصطفی شرفی در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ کسب رتبه نخست کشور در اولین حضورمصطفی شرفی، حافظ خوزستانی قرآن کریم در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در رشته حفظ ده جزء رتبه اول را از آن خود کرد. وی جوانی 19 ساله و اهل هویزه است.

شرفی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا خوزستان اظهار کرد: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) خیلی خوب بود قصد شرکت در مسابقات را نداشتم استادم به من گفت نمی‌خواهی در مسابقات شرکت کنی. رفتم تهران، امتحان دادم و آمدم و بعد از سه روز دوستانم به من خبر دادند که اول شدم. اطلاعی نداشتم اما وقتی به سایت دارالقرآن مراجعه کردم دیدم که درست است و من اول شدم. 

وی ادامه داد: اولین‌بارم بود که در مسابقات حفظ شرکت کردم و تا قبل از آن در رشته قرائت شرکت می‌کردم؛ دو رتبه دوم استانی در مسابقات قرآن دانش‌آموزی در دو سال 93 و 94 در رشته قرائت را هم دارم.

شرفی گفت: از 12 سالگی قرائت قرآن را شروع کردم؛ از کودکی قرآن گوش می دادم یکبار در مدرسه سر کلاس قرآن خواندم. آقای حسن ضغیبی مولف کتاب «احسن» معلم حرفه و فن من بود، راهنمایی‌ام کرد که در جلسات قرآن شرکت کنم. رفتم دیدم همه در آن جلسه از همشهر‌ی‌هایم قاری هستند اما من هیچی بلد نیستم. آنجا بود که استاد جاسم نجار تلاوتی از استاد منشاوی برایم فرستاد و گفت این تلاوت را تمرین کن و هفته آینده همینجا بخوان. هر روز روزی ده بار در طول یک هفته آن تلاوت را تمرین کردم. وقتی بعد از یک هفته در جلسه قرآن تلاوت کردم استاد خوشش آمد. یک سال طول کشید تا دوره تجوید و صوت و لحن را گذراندم و در مسابقات قرائت دانش‌آموزی شرکت کردم. 

این حافظ قرآن کریم افزود: اکنون مشغول حفظ قرآن کریم در مؤسسه بیت‌الاحزان شیراز هستم. 7 ماه است که مشغول به حفظم و نزدیک به 18 جزء قرآن کریم را حفظ کردم. در حال حاضر طلبه پایه دو مدرسه امام حسین(ع) اهواز هستم اما برای تکمیل حفظ قرآن یک سال مرخصی گرفتم. پیش از شرکت در مسابقات دارالقرآن امام علی در هیچ مسابقه‌ای در رشته حفظ شرکت نداشتم و برای اولین بار در رقابت قرآنی رشته حفظ حضور پیدا کردم.

در فایل زیر تلاوت قرآن کریم با صدای مصطفی شرفی را گوش دهید. 

کد

انتهای پیام

captcha