وجود ۹۰۰ بانوی شهید و جانباز در لرستان
کد خبر: 3790736
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

وجود ۹۰۰ بانوی شهید و جانباز در لرستان

گروه فرهنگی ــ مسئول مشارکت بانوان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: لرستان شش هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد شهید ۵۰۰ نفر زن بوده‌اند و ۴۰۰ بانوی جانباز در لرستان داریم.

جبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی دانش‌آموزان با انقلاب، دفاع مقدس و آثار چاپ شده در این زمینه، شنبه، 27 بهمن مسابقه کتابخوانی و خلاصه‌نویسی کتاب به‌همت اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بین دانش‌آموزان دبیرستان ام‌البنین خرم‌آباد برگزار شد.
در حاشیه برگزاری این مسابقه کتابخوانی روح‌انگیز جهان‌افروز، مسئول مشارکت بانوان اداراه‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، گفت: استان لرستان در دوران انقلاب، دفاع مقدس و دوران پس‌از جنگ و همچنین مبارزه با مواد مخدر بیش‌از شش هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد شهید 500 نفر زن بوده‌اند.
وی با بیان این‌که 400 نفر جانباز بانو در استان لرستان داریم، افزود: در دوران دفاع مقدس استان ما بعد از استان خوزستان بیشترین صدمه را دیده که ما وظیفه‌ای در قبال شهدا و جانبازان عزیز کشورمان داریم و باید ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کنیم.
یادآور می‏‌شود، کتاب‌های «سلول‌های انفرادی»، «خاکریز»، «الفبای آزادگی»، «ایستاده در کوه» از آثار محمدتقی عزیزیان، «ایثار در اسارت»، «اذان صبح در شاخ شمیران، «تیغ»، «جنگاوران»، «مردان بی‌ادعا»، «زندگی در شرایط سخت»، از آثار بنیاد سعادتی، «نماز در خاطرات شهدای لرستان»، «در کوی عاشقان شهدای لرستان»، «سبک‌بالان شهید» و «سوخته‌گان وصال» از تألیفات حجت‌الاسلام رمضان تیموری ازجمله کتاب‌های معرفی شده به دانش‌آموزان جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی و خلاصه‌نویسی کتاب بود.
بنابر این گزارش با تجلیل و اهدای جوایزی به 9 نفر از دانش‌آموزانی که در این مسابقه شرکت کردند، برنامه خاتمه یافت.

انتهای پیام

captcha