«دین و جامعه»؛ مؤسسه خیریه‌ای برای مطالعات اجتماعی دین
کد خبر: 3790757
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

«دین و جامعه»؛ مؤسسه خیریه‌ای برای مطالعات اجتماعی دین

گروه فعالیت‌های جهادی ــ مؤسسه خیریه «دین و جامعه» به منظور مطالعات اجتماعی دین و با همت جمعی از پژوهشگران علوم اجتماعی و اساتید دانشگاه آغاز به کار کرد.

«دین و جامعه»؛ مؤسسه خیریه‌ای برای مطالعات اجتماعی دینبه گزارش ایکنا؛ مؤسسه خیریه «دین و جامعه» به منظور مطالعات اجتماعی دین و با همت جمعی از پژوهشگران علوم اجتماعی و اساتید دانشگاه آغاز به کار کرد. 

محمرضا پویافر، استادیار جامعه‌شناسی و یکی از اعضای هیئت امنای این مؤسسه در گفت‌وگو با ایکنا درباره انگیزه ایجاد این مجموعه گفت: فراهم‌ کردن جایی برای اندیشیدن و پژوهیدن مستقل در مورد هر آنچه که به نسبت دین و جامعه مربوط می‌شود و تلاش برای پاسخ به مسائل و چالش‌های دین در زندگی اجتماعی امروز، از انگیزه‌های اصلی ایجاد مؤسسه خیریه دین و جامعه است.

پویافر تأکید کرد: ارائه راه حل‌هایی برای آن، از طریق پژوهش‌های علمی، توسعه دانش تخصصی مطالعات اجتماعی دین بین عموم مردم و حمایت از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌هایی در این حوزه که امکان حمایت از هیچ سازمانی را ندارند، دغدغه‌های مشترکی است که اعضای هیئت امنای دین و جامعه را گرد هم آورده است.

این پژوهشگر علوم اجتماعی اضافه کرد: دین و جامعه در قالب یک موسسه خیریه علمی به تولید و نشر دانش تخصصی در حوزه مطالعات اجتماعی دین می‌‌پردازد و به زودی نشست‌های گوناگونی را برگزار می‌کند؛ از این رو و در همین آغاز برای کمک و هم‌یاری همه علاقه‌مندان به اندیشه و پژوهش دست یاری دراز می‌کنیم.

گفتنی است هیئت امنای این مجموعه از 9 نفر: حسن محدثی، احمد شکرچی، زهیر صیامیان، محمدرضا پویافر، جبار رحمانی، امیر مازیار، محمدرضا کلاهی، حجت‌الاسلام منصور میراحمدی و حجت‌الاسلام علی ملانوری تشکیل شده است.

انتهای پیام

captcha