برپایی ۱۰ محفل انس با قرآن در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3790769
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

برپایی ۱۰ محفل انس با قرآن در خراسان‌شمالی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: همزمان با آغاز هفته قرآن و عترت ۱۰ محفل انس با قرآن در سطح روستا‌های استان برپا می‌شود.

برپایی 10 محفل انس با قرآن در خراسان‌شمالی

علی اصغرنودهی، رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: همزمان با هفته قرآن و عترت 10 محفل انس با قرآن از سوی سازمان‌های اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی در قالب کاروان انقلاب در روستاهای خانلق، اسلام آباد، تنگه رازو از سوی زندان‌های اسفراین، شیروان و بجنورد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: هفته قرآن و عترت به عناوین مختلفی همانند شنبه ٢٧ بهمن ماه « قرآن تجلی زیبایی» یکشنبه ٢٨ بهمن «قرآن آئینه جلال الهی»، دوشنبه ٢٩ بهمن «قرآن مبین حقایق الهی» سه شنبه ٣٠بهمن « قرآن آرامش‌بخش دل‌ها»، چهارشنبه یکم اسفند «قرآن، مردم، ولایت» و پنج شنبه دوم اسفند «قرآن چراغ هدایت بشری» نامگذاری شده است.
نودهی افزود: اجرای نمایش خیابانی در سطح شهرستان‌های بجنورد، کاروان قرآنی انقلاب در مسجد روستای خانلق شیروان، برگزاری نمایشگاه اعجاز علمی قرآن و عکس پیشکسوتان و فعالان قرآنی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد از برنامه‌های این هفته هستند.
وی اختتامیه جشنواره آواها و نغمات در سالن ریحانه بجنورد، کاروان قرآنی انقلاب در مسجد روستای اسلام‌آباد، اهدا و توزیع کتب قرآنی در مرکز استان و اکران فیلم مرتبط با موضوع قرآنی در سینما گلشن از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.
نودهی نشست با نمایندگان قرآنی استان با امام جمعه و تجلیل از برگزیگان جشنواره تلاوت و حفظ قرآن در دفتر امام جمعه بجنورد، برگزاری کارگاه هنری با موضوع قرآن و عترت در شهرستان گرمه و اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی در شهرستان گرمه، اجرای تئاتر خیابانی در مرکز استان، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی در اختتامیه مرکز استان، کارگاه سبک زندگی قرآنی در سالن همایش سازمان تبلیغات جاجرم واختتامیه جشنواره های قرآن و عترت در مجتمع گلشن از جمله برنامه‌های شاخص هفته قرآن و عترت خواهد بود.
وی یادآورشد: هفته قرآن و عترت خراسان‌شمالی از ٢٧ بهمن ماه آغاز و تا دوم اسفندماه سال جاری ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha