۷۰۰ کیلومتر از معابر شهر کرمان خط‌کشی شدند
کد خبر: 3790791
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳
توسط شهرداری کرمان؛

۷۰۰ کیلومتر از معابر شهر کرمان خط‌کشی شدند

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمان، از خط کشی ۷۰۰ کیلومتر از معابر شهر کرمان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از شهرداری کرمان، علی زنگی‌آبادی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان دیروز یکشنبه، 28 بهمن با بیان این که خط‌کشی معابر به شکل طولی در طول خیابان و به شکل عرضی در گذرگاه‌های عابر پیاده در حال انجام است، افزود: خط کشی معابر دو نوبت در سال انجام می‌شود.
وی افزود: نوبت اول خط‌کشی در آستانه‌ بازگشایی مدارس در ماه‌های مرداد و شهریور انجام می‌شود و نوبت دوم از بهمن ماه شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمان بیان کرد: با توجه به ضرورت، سرعت گیرها نیز هر دو یا سه ماه یک بار خط کشی شده و با نصب گل میخ مشخص می‌شوند.
زنگی‌آبادی با اشاره به اینکه نوع آسفالت و زیرسازی آن در ماندگاری خط کشی معابر تاثیر زیادی دارد؛ تصریح کرد: ریختن شن و نمک برای یخ‌زدایی معابر در زمستان باعث می‌شود رنگ خط کشی از بین برود.
وی از صرف چهارمیلیارد هزینه برای خط کشی معابر در سال جدید خبر داد و گفت: این میزان هزینه نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمان همچنین افزود: ورودی‌های شهر کرمان از جمله ورودی جاده جوپار، جاده زرند و ورودی جاده ماهان خط کشی شده و علاوه برآن به منظور ایجاد گذرگاه ایمن، محل تقاطع ها نیز خط کشی شده‌اند.
وی همچنین از اصلاح هندسی در سه راهی سیلو، ورودی جاده ماهان، سه راهی گلدشت و شیخ احمد کافی جنوبی خبر داد و گفت: طرح اصلاح هندسی و طرح ترافیکی آن از سوی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهیه و به کارگروه ترافیک شهرداری کرمان اعلام شده است .
زنگی‌آبادی با بیان این که انجام اقدامات ترافیکی در هر خیابان مستلزم تأیید طرح در کارگروه ترافیک شهرداری است؛ افزود: کارشناسان این کارگروه بعد از بررسی و جمع‌بندی، طرح مذکور را به کارگروه ترافیک استان کرمان ارجاع می‌دهند و در آنجا در مورد اجرای نهایی طرح نظر داده می‌شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان تصریح کرد: در نهایت طرح تایید شده، توسط سازمان حمل‌ونقل وترافیک شهرداری کرمان اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha