۲۱ اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام چهاردهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن در فارس
کد خبر: 3790792
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

۲۱ اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام چهاردهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به آغاز ثبت‌نام چهاردهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن در استان، آخرین مهلت ثبت‌نام را ۲۱ اسفندماه امسال اعلام کرد.

سیدحمید موسوی،‌ سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از آغاز ثبت‌نام چهاردهمین دوره اعطای مدرك به حافظان قرآن در این استان خبر داد و گفت: ثبت‌نام در این دوره از 21 بهمن‌ماه جاری آغاز و تا 21 اسفندماه امسال ادامه دارد.
وی با بیان اینكه آزمون امسال سه ویژگی خاص دارد كه سال گذشته نداشت، افزود: پیش از این آزمون تنها تخصصی برگزار می‌شد اما امسال آزمون به‌صورت عمومی و تخصصی برگزار می‌شود.
موسوی اظهار كرد: همچنین در این دوره پذیرفته‌شدگان در آزمون می‌توانند مستقیماً وارد دانشگاه‌های سراسری شده و در رشته‌های علوم قرآنی تحصیل كنند و دیگر نیازی به شركت در مصاحبه حضوری ندارند.

برگزاری آزمون در 7 حوزه امتحانی در فارس
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: علاوه بر این‌ها در سال‌های گذشته این آزمون تنها در یك حوزه امتحانی در استان فارس برگزار می‌شد اما امسال در 7 حوزه امتحانی آزمون برگزار می‌شود كه شامل شهرهای شیراز، آباده، داراب، جهرم، استهبان، گراش و لامرد هستند.
وی یادآور شد: این مدرك معتبرترین مدرك قرآنی كشور است كه توسط وزارت علوم برای حافظان كل معادل لیسانس، فوق لیسانس و یا دكترا(بنا به رتبه‌ای كه حافظان در آزمون كسب می‌كنند) مطابق‌سازی شده و قابل استفاده است.
موسوی اظهار كرد: افرادی كه مایل هستند در این آزمون شركت كنند، برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت تلاوت مراجعه كرده و از آنجا فایل اعطای مدرك به حافظان قرآن كریم را دانلود كنند.

اشاره به زمان برگزاری آزمون
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس بیان اینكه این آزمون در دو مرحله كتبی و شفاهی برگزار می‌شود، گفت: آزمون كتبی در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد و پذیرفته‌شدگان در این آزمون به مرحله شفاهی كه در مردادماه انجام می‌شود، راه پیدا خواهند كرد.
وی گفت: این آزمون برای حافظان 3 تا 20 جزء قرآن دو مرحله‌ای و برای حافظان كل قرآن 3 مرحله‌ای است كه آزمون سوم حافظان كل قرآن هم معمولاً در دی‌ماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha