تقویت استدلال و فن بیان؛ ثمره اصلی مناظرات دانشجویی
کد خبر: 3790838
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

تقویت استدلال و فن بیان؛ ثمره اصلی مناظرات دانشجویی

گروه اجتماعی ــ مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان البرز تقویت فن بیان و استدلال دانشجویان را ثمره اصلی برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی دانست.

تقویت استدلال و فن بیان؛ ثمره اصلی مناظرات دانشجویی

به گزارش ایکنا از البرز، مهدی صاحب‌الامری، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان البرز، امروز، 28 بهمن‌ماه مراسم افتتاحیه مرحله دانشگاهی هشتمین دوره مناظرات دانشجویی که در دانشگاه فرهنگیان البرز آغاز شد، اظهار کرد: مناظرات اخلاقی دارد، همه شما کتاب آیین زندگی را پاس کرده‌اید، یکی از اخلاق‌هایی که آن جا بحث می‌شود اخلاق مناظره است که به حمدالله اخلاق مناظرات در این دوره رعایت شده است.
وی افزود: نهاد مقام معظم رهبری از این گونه مناظرات حمایت خواهد کرد، هم حمایت معنوی هم حمایت علمی.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان البرز گفت: لازمه مناظره این است که دانشجویان مطالعه‌شان را بیشتر کنند، قدرت بیان و کلام خود را بالا ببرند و از منابع معتبر استفاده کنند، جای خوشحالی و شعف دارد که این بستر در دانشگاه فرهنگیان مطرح شده است.
وی در پایان گفت: در مناظرات موضوعات اهمیت دارد اما نوع استدلال و نوع بیان اهمیت ویژه‌ای دارد، در حوزه علمیه یکی از مواردی که باعث قوی شدن فن بیان طلاب می‌شود همین مناظرات است. امیدوارم این مناظرات زمینه‌ساز پیشرفت شود.
در نخستین مسابقات مرحله دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان استان البرز دو تیم «تبیان» و تیم «سروش» از دانشگاه فرهنگیان حکیم فردوسی با عنوان گزاره «مه‌مترین دلیل بالا رفتن آمار طلاق، ضعف در مهارت‌های ارتباطی زوجین است»، به رقابت پرداختند که تیم سروش به عنوان تیم مخالف برنده شد.
در مسابقه دوم با گزاره «برای پذیرش دانشجو، استناد به سوابق تحصیلی بهتر از کنکور است.»، تیم «دیالمه» به عنوان مخالف برگزیده شد.
در مسابقه سوم با عنوان گزاره «برخورد با نویسنده ی مطلب خلاف قانون در یک روزنامه راه حل بهتری نسبت به تعطیلی کل روزنامه است.»، تیم «صاعد» در جایگاه مخالف به برتری دست یافت. و تیم افق به عنوان تیم بازنده برتر معرفی شد.
مسابقه چهارم با عنوان گزاره «علت اصلی ناآرامی‌های دی ماه 1396 نارضایتی اقتصادی مردم بود.» با برتری تیم «هانیل» پایان یافت.
در مسابقه پنجم با عنوان گزاره «تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها منجر به بهبود روند تحصیلی دانشجویان می‌شود.»، تیم «آرمان» با کسب امتیاز بیشتر در جایگاه مخالف بر تیم «ورهان» فائق آمد. تیم رایان با انصراف تیم آنیل به مرحله بعدی راه پیدا کردند و تیم ورهان به عنوان بازننده برتر مکعرفی شد.
یادآور می‌شود، در این دوره از مسابقات تیم‌های سروش، دیالمه، صاعد و افق از دانشگاه فرهنگیان(حکیم فردوسی) و تیم‌های هانیل و آرمان و رایان و ورهان از دانشگاه فرهنگیان(امیر کبیر) به مرحله بعدی راه یافتند.
انتهای پیام

captcha