به گزارش ایکنا از لرستان، عبدالرسول عمادی، سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امروز یکشنبه، ۲۸ بهمنماه در همایش تجلیل از مدارس ممتاز برنامه تعالی مدیریت مدرسه آموزش و پرورش لرستان، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متشکل از دو حوزه توانمندسازی و نتایج است.
وی با ذکر این مطلب که دارای شش زیرنطام در سند هستیم، افزود: توانمندسازی در حوزه مدیریت از زیرنظامهای سند تحول است که باید به مدیریت مورد هدف برسیم.
عمادی ساماندهی نظام ارزشیابی و پژوهش و تجهیزات را از دیگر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و گفت: نتایج در سند تحول بنیادین نظام آموزشی دارای شش ساحت تربیتی بوده که نمونه آن شکوفایی استعدادهای دانشآموزان است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تعالی راه بیپایان است، اضافه کرد: تعالی مقصد نیست مسیر است.
وی با تاکید بر اینکه ما باید همواره در مسیر تعالی باشیم، ادامه داد: انسان مسلمان همواره در مسیر کمال است این در حالیاست که تقرب بهمعنای حرکت کردن و نزدیک شدن به کمال عبودیت است.
عمادی با ذکر این مطلب که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با برنامه تعالی وارد مدارس شد، اظهار کرد: برنامه تعالی شامل سه مرحله است که مرحله اول آن برنامهریزی مشارکتی در مدارس است یعنی برنامههای مدارس نباید فقط توسط مدیر نوشته شود.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برآورد وضع موجود پیشنیاز اجرای برنامه تعالی در مدارس دانست و گفت: گام دوم برنامه تعالی مشاوره و نظارت است و اگر بناست برنامه تعالی تنها برنامه مدرسه باشد یعنی همه فعالیتهای آموزشی در چارچوب این برنامه اجرایی شود همه باید راهنما و مشاور اجرای این برنامه باشند.
وی ارزیابی و رصد را گام سوم برنامه تعالی در مدارس برشمرد و گفت: در شرایط تحریم باید مقاومت پویا داشته باشیم.
عمادی رشد جامعه را مستلزم آموزش و پرورش دانست و گفت: این در حالی است که ارتقای کیفیت مدارس هدف اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه است.