نمایش «دختر پادشاه» در حوزه علمیه خواهران اجرا می‌شود
کد خبر: 3790841
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

نمایش «دختر پادشاه» در حوزه علمیه خواهران اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ــ عضو کانون فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع) گفت: نمایش «دختر پادشاه» حاصل تلاش‌های دغدغه‌مندانه ۴۰ نفر از افراد مستعد عضو فعال کانون است که ۱۹ اسفندماه در حوزه علمیه خواهران اجرا خواهد شد.

نمایش «دختر پادشاه» به‌زودی در حوزه علمیه خواهران اجرامی شود

همایون صفت‌زاده، کارگردان نمایش «دختر پادشاه» و عضو کانون فرهنگی ـ هنری امام رضا‌(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان با بیان اینکه این برنامه با همکاری گروه هنری گمنام «کانون فرهنگی و هنری امام رضا‌(ع)» است، اظهار کرد: داستان اتفاقات پس از فاطمیه تا محرم و صفر به‌ویژه ماجرای سه‌ساله امام حسین‌(ع)، حضرت رقیه‌(س) را روایت می‌کند.
این کارگردان جوان اظهار کرد: هنرمندان عضو کانون فرهنگی ـ هنری امام رضا‌(ع) صحنه‌هایی از مدینه، مکه، عاشورا و اسارت اهل‌بیت(ع) در شام برگرفته از داستان زندگی سه‌ساله امام حسین‌(ع) اثر محبوبه زارع را به شیوه‌ای هنرمندانه به تصویر می‌کشند.
صفت‌زاده بیان کرد: ارائه محتوای منطبق با آموزه‌های دینی با بهره‌گیری از ابزار مؤثر هنری نظیر نمایش از نیاز‌های ضروری محیط‌های آموزشی تربیتی به‌ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است گفت: ‌کانون‌های مساجد با استفاده از روش‌های خلاقانه، بدیع، جذاب و مفرح برای ارائه الگو‌های صحیح تربیتی که یکی از شاخص‌ترین این روش‌ها هنرنمایشی است، استفاده کنند.
وی با تأکید بر اینکه اجرای این نمایش به نقش هنر در انتقال پیام ارزش‌های دینی اشاره دارد، افزود: ابزار هنری به‌ویژه نمایش نقش بسیار مؤثری در مفاهیم دینی و ارزشی دارد و از همین رو نیز کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) در حرکتی نو در راستای ترویج فرهنگ و معارف دینی، گروه نمایش راه‌اندازی کرده است.
کارگردان نمایش «دختر پادشاه» با بیان اینکه این نمایش با تلاش‌های دغدغه‌مندانه ۴۰ نفر از افراد مستعد عضو فعال کانون است که این اثر نمایشی را با ارادتی که به اهل‌بیت‌(ع) دارند اجرا کرده‌اند، گفت: این نمایش نخستین اثر نمایشی فاخر از عید رمضان در کانون فرهنگی ـ هنری امام رضا‌(ع) است که از آغاز عید و تا ماه صفر ادامه داشته و در روز یکشنبه ۱۹ اسفندماه مجددا در حوزه علمیه خواهران اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به همکاری ۱۰ عضو کانون در طراحی دکور، لباس و پشتیبانی، افزود: اجرای این نمایش از دهه اول فاطمیه آغاز شده و تا ۳۰ بهمن مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) ادامه دارد و تاکنون در مسجد امام رضا (ع)، مدارس فردوسی، علی اکبر انتظاری، قدس و ... به روی صحنه رفته است.
این فعال فرهنگی در ادامه به معرفی بازیگران این اثر فاخر پرداخت و گفت: سیدرضا موسوی، علیرضا محمدی، ابوالفضل بهرامی، حمیده خاتون حداد، فاطمه زهرا بِرَهمن، زهرا حداد، مِهری رئیسی، مرضیه معمارزاده، معصومه چراغ سپهر، مبینا زومکان و فاطمه پیکار، محمد رضا حداد، رضا پیکار، فاطمه چراغ سپهر، فاطمه صفت زاده، سمیرا زارع، آیلار جوذری، حمزه آقایی نسب، مهدی پیمراد و امیرحسین نصیری از بازیگران نمایش دختر پادشاه هستند.
صفت‌زاده گفت: هنر نمایش به‌عنوان وسیله‌ای بیانی شامل سلسله حرکت‌های بهم پیوسته است که از خود مفهوم و پیام خاصی را به مخاطب منتقل می‌کند و گاهی برای تفهیم و یا القای یک ایده، موثرترین روش بهره‌گیری از نمایش است که به آن موضوع و محتوا عینیت ببخشد.
وی در پایان گفت: امروزه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با ترسیم چشم‌اندازی که گروه هدف آن کودک و نوجوان است درصدد بهره‌گیری از ابزار مؤثر و جذاب هنری برای انتقال مفاهیم و تربیت دینی جامعه هدف از طریق راه‌اندازی گروه‌های نمایشی و سرود است و هرمزگان در این زمینه از استان‌های پیشگام به‌شمار می‌رود.
انتهای پیام

captcha