آغاز اجرای طرح تأمین مسكن محرومان در فارس
کد خبر: 3790853
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

آغاز اجرای طرح تأمین مسكن محرومان در فارس

گروه اجتماعی ــ معاون اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد که طرح تأمین مسکن محرومان با اولویت شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در این استان کلید خورده است.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین ذوالقدر، معاون اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس، امروز، 28 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و با توجه به دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی فارس در راستای تأمین مسکن محرومان با اولویت شهرهای زیر یک‌صد هزار نفر جمعیت در قالب تامین زمین مناسب در شهرهای مورد هدف اقدام می‌کند.
وی افزود: با توجه به بخشنامه سازمان ملی زمین و مسکن بزودی طی هماهنگی انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در قالب طرح اقدام ملی، اقدامات قانونی لازم به منظور تامین و واگذاری زمین مسکونی مناسب از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس با اولویت شهرهای زیر یک‌صد هزار نفر جمعیت پس از شناسایی و اولویت‌بندی گروه‌های هدف و معرفی افراد واجد شرایط توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام خواهد شد.
معاون راه و شهرسازی فارس بیان كرد: در این طرح که با عنوان طرح اقدام ملی نامگذاری شده، پس از هماهنگی لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شناسائی افراد واجد شرایط متقاضی مسکن در قالب محرومین در شهرهای زیر یک‌صد هزارنفر جمعیت تقاضا تامین زمین از ناحیه اداره‌کل بنیاد مسکن ارائه و متعاقبا با اولویت‌بندی لازم و تشریفات مقرر قانونی در سریع‌ترین موعد، مکان‌یابی، تامین زمین مسکونی مناسب به تناسب نیازسنجی در شهرهای مورد اشاره در قالب تامین زمین جهت احداث مسکن محرومین انجام می‌شود.
وی افزود: پس از انعقاد قرارداد واگذاری زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مسئولیت ساخت، اجرا و نظارت عالیه با توجه به مفاد 2 بند ب ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه بر عهده آن نهاد است.
ذوالقدر اضافه کرد: طرح اقدام ملی از طرح‌های مناسب و موثر برای تامین مسکن محرومین و نیازمندان بوده که بر اساس آن سازمان ملی زمین و مسکن اراضی مسکونی مورد نیاز طرح را در قالب زمین ارزان قیمت با بهای دولتی تامین می‌کند.
معاون اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: این موضوع به نوبه خود می‌تواند اثرات قابل توجهی در ساماندهی و حمایت از تولید و ساخت مسکن ارزان قیمت برای متقاضیان محروم خصوصاً در شهرهای کمتر توسعه یافته سطح استان داشته باشد.
ذوالقدر همچنین گفت: امسال در قالب تامین 476 واحد مسکونی توسط این اداره‌کل تامین زمین و انعقاد قرارداد با بنیاد مسکن استان فارس انجام شده است؛ اما با توجه به ابلاغ دستورالعمل طرح اقدام ملی، شاهد رشد چشمگیری در تامین زمین و انعقاد قرارداد واگذاری برای احداث مسکن ویژه محرومین در فارس خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha