برگزاری سالانه هنرهای تجسمی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3790863
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

برگزاری سالانه هنرهای تجسمی در سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه «سالانه هنرهای تجسمی» سفال و سرامیک، از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه با عنوان «هفته هنر زاهدان» در شهر زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه «سالانه هنرهای تجسمی» سفال و سرامیک، از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه با عنوان «هفته هنر زاهدان» در شهر زاهدان برگزار می‌شود.
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این برنامه هنرمندان و علاقه‌مندان از روستای فرهنگی ـ تاریخی کلپورگان به‌عنوان مرکز سفال و سرامیک کشور بازدید خواهند کرد.
وی بیان کرد: این رویداد با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و انجمن هنرمندان سفالگر ایران، با حضور هنرمندان، پژوهشگران و پیشکسوتان استانی و کشوری برپا می‌شود.
مظفری ادامه داد: این رویداد که در مجتمع فرهنگی ـ هنری زاهدان، دانشکده هنر و معماری زاهدان، نگارخانه فردوسی زاهدان و روستای کلپورگان برگزار می‌شود، شامل برنامه‌هایی نظیر نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان استان، جلسات هم‌اندیشی هنرمندان، برگزاری کارگاه‌های عملی، برپایی نشست‌های تخصصی و بازدیدهای علمی است.
وی با اشاره به اینکه سالانه‌های هنرهای تجسمی جایگزینی برای دو سالانه‌های هنری نیست و نخواهد بود، افزود: دو سالانه‌های هنری از ابتدا به شکل رقابتی توسط انجمن‌ها برگزار می‌شد که با حمایت این اداره‌کل کماکان برگزار می‌شود.
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سالانه‌ها برای همکاری بیشتر انجمن‌ها با ادارات کل استان‌ها و شهرهای مختلف ایران با همکاری اداره‌کل هنرهای تجسمی در زمینه‌های پژوهشی، علمی، کارگاه‌های آموزشی و جذب استعدادهای هنری از استان‌های مختلف برپا می‌شود.
مظفری بیان کرد: این برنامه از ابتدا با هدف به کارگیری ظرفیت‌های نهفته هر استان برنامه‌ریزی شد تا بتوان توانایی‌های بالقوه هر شهر و استان را شناسایی و از آن‌ها نهایت بهره‌برداری را کرد؛ به همراه انجمن‌های هنری در این رویداد، استعدادهای جوان و خلاق را در استان‌ها شناسایی خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha