رسانه‌ها، پیشگام شکستن محاصره تبلیغاتی باشند
کد خبر: 3790891
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

رسانه‌ها، پیشگام شکستن محاصره تبلیغاتی باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تأکید کرد: رسانه‌ها باید پیشگام در شکستن محاصره تبلیغاتی باشند و با قوت به‌سوی آینده خیز بردارند.

رسانه‌ها، پیشگام شکستن محاصره تبلیغاتی باشند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۸ بهمن‌ماه‌ در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، با اشاره به اینکه تنها دولت‌ها نیستند که در جامعه اثرگذارند، اظهار کرد: افکار عمومی، اصلی‌ترین عامل تأثیرگذار در جوامع هستند.
وی ادامه داد: یکی از کارکردهای رسانه‌ها، واداشتن مسئولان به پاسخگویی است، رسانه‌ها، افکار و عقاید مختلف را بین مردم منتشر می‌کنند و همانطور که در تضعیف پایه‌های امنیتی یک ملت موثر هستند، به‌عنوان اغیار در ایجاد و تحکیم و ثبات قدم بخشیدن به امنیت، اثرگذار مطلق هستند.
شهسواری افزود: رسانه‌ها می‌توانند با دور کردن طوفان احساسِ ناامنی، از فضای ذهنی افراد و جامعه به‌گونه‌ای عمل کنند که ضمن انعکاس واقعیت‌ها از بزرگنمایی کاستی‌ها خودداری کنند و به شیوه سلبی و ایجابی می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.
وی بیان کرد: رسیدن به امنیت روانی که از همه امنیت‌ها اثربخش‌تر بوده، بی‌شک نیازمند بسیاری از شاخص‌ها بخصوص امنیت خبری است و به سه ضلع خبر، مخاطب و انتقال‌دهنده خبر تقسیم می‌شود و بین درست نوشتن و درشت نوشتن فقط سه نقطه فاصله بوده و باید در تبیین اهداف انقلاب اسلامی درست عمل کنند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: از نگاه و منظر مقام معظم رهبری برای مطبوعات سه وظیفه مشخص شده که نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف، طرح و تبادل افکار در جامعه را شامل می‌شود و رسانه‌ها باید پیشگام در شکستن محاصره تبلیغاتی باشند و با قوت به‌سوی آینده، خیز بردارند.
انتهای پیام

captcha