برگزاری اردوی جهادی طلاب در مناطق محروم خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3790895
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

برگزاری اردوی جهادی طلاب در مناطق محروم خراسان‌جنوبی

گروه معارف‌ ــ مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی از برگزاری اردوی جهادی طلاب مدرسه علمیه رضویه و مدرسه علمیه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) بیرجند همزمان با ایام فاطمیه و دهه فجر خبر داد.

برگزاری اردوی جهادی طلاب در مناطق محروم خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: 45 نفر از طلاب مدرسه علمیه رضویه و 12 نفر از طلاب مدرسه علمیه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) بیرجند در این اردوهای جهادی شرکت کردند.
وی افزود: این اردوهای جهادی در دو عرصه تبلیغی و عمرانی با حضور طلاب پایه چهار و پنج مدرسه رضویه و طلاب سطح دو مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) در بخش درح شهرستان سربیشه، روستای فیروزآباد شوسف و شهرک سهل‌آباد نهبندان انجام شده است.
مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی با همکاری نمايندگی آستان قدس رضوی در استان، قرارگاه سازندگی استان و روحانیان مستقر، سازمان اوقاف و امور خیریه، قرارگاه آبادانی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی صورت گرفته است.
نصیرایی ادامه داد: پوشش سقف منزل خانواده‌ای یتیم، حفر کانال برای آب شیرین روستای علی هدیه، پی‌کنی مسجد روستای حاج نبی، دیوارچینی حیاط و ساخت سرویس بهداشتی خانواده‌ای نیازمند در روستای کلاته شیر، فضاسازی داخل و خارج مزار امامزاده سید علی واقع در روستای سیدعلی، توزيع بیش از یک هزار پرس غذا در ظهر روز شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری مراسم دعا و توسل در مزار امامزاده سیدعلی و روستای همجوار و برگزاری مراسمات انس با قرآن از جمله برنامه‌های طلاب در این مناطق بوده است.
مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین دیدار با امامت جمعه بخش درح و برگزاری کارگاه تربیت مربی کودک و نوجوان توسط استاد صیادیان ویژه طلاب شرکت کننده، سخنرانی در شب شهادت حضرت زهرا(س)، کار با کودکان و نوجوانان و اهدای جوایز بین آن‌ها از دیگر برنامه‌ها در این اردو بود.
نصیرایی یادآور شد: در این اردوی جهادی سه پروژه عمرانی در روستای فیروزآباد شوسف و یک مورد در شهرک سهل آباد نهبندان، برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شد.
انتهای پیام

captcha