تکریم خانواده شهدا از مصادیق زنده نگهداشتن یاد شهداست
کد خبر: 3790918
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

تکریم خانواده شهدا از مصادیق زنده نگهداشتن یاد شهداست

گروه سیاسی ــ استاد دانشگاه کردستان گفت: یکی از مصادیق و مظاهر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، احترام و تکریم خانواده شهداست اگر رهبر فرمودند که شهدای استان کردستان مظلوم ترین شهدای کشور هستند؛ لذا باید خدمت به خانواده شهدا مضاعف‌تر و تکریم‌ها بیشتر باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالسلام کریمی، استاد دانشگاه کردستان امروز، ۲۸ بهمن ماه در نشست صمیمی جانبازان، آزادگان و ایثارگران شاهد و ایثارگر اظهار کرد: روحانیون و ماموستایان استان کردستان در روز‌های سخت انقلاب همواره نقش یک مبلغ را به بهترین شکل ایفا کردند. بر همین اساس این افراد سرمایه‌ها و نعمات استان کردستان محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به جشن چهل سالگی انقلاب افزود: ۴۰عدد مبارکی است چراکه۴۰ سالگی به معنای رسیدن به تکامل و عقلانیت است و باید عقلانی فکر کرد.
ماموستا کریمی اعلام کرد: امروز دیگر انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال به قدرت و اقتداری رسیده که نامش برای سایر کشورهای استکباری باعث ترس و هراس شده است.
وی با اشاره به اینکه درست است امروز مشکلات و مسایلی در کشور وجود دارد، بیان کرد: این مشکلات با حرف زدن رفع نمی شود، بلکه باید این سخنان و جلسات عملی شود.
این استاد دانشگاه اعلام کرد: یکی از مصادیق و مظاهر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، احترام و تکریم خانواده شهداست اگر رهبر فرمودند که شهدای استان کردستان مظلوم ترین شهدای کشور هستند؛ لذا باید خدمت به خانواده شهدا مضاعف تر و تکریم ها بیشتر باشد.
وی یکی دیگر از مصادیق گرامیداشت یاد شهدا را این است که خانواده شهدا در بطن جامعه وجود داشته باشد و به حاشیه رانده نشوند.
ماموستا کریمی اعلام کرد: خانواده شهدا تبعیت از اولی الامر خود را بر تمام امور ترجیح می‌دهند لذا باید با استفاده از خانواده شهدا هم انقلاب را به بهترین شکل جلو ببرند و هم راه را برای توسعه کشور هموار کنند و هم زمینه رشد خانواده شهدا را فراهم کنند.
وی خانواده شهدا را عصاره انقلاب دانست و یادآور شد: خانواده شهدا برای حفظ انقلاب خون دادند و برهمین اساس باید از تخصص و وجود خدمات خانواده شهدا استفاده لازم را برد.
ماموستا کریمی با اشاره به بیکاری فرزندان و خانواده شهدا یادآور شد: در این راستا بکارگیری خانواده شهدا در اولویت امور قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha