فعالیت 2500 بیمارستان وقفی در کشور
کد خبر: 3791001
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲

فعالیت 2500 بیمارستان وقفی در کشور

گروه اجتماعی- مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رویکردهای جدید اوقاف در حمایت از حوزه‌های دانش‌بنیان گفت: 2500 بیمارستان وقفی در کشور وجود دارد.

فعالیت 2500 بیمارستان وقفی در کشوربه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین شوزب شیری 28 بهمن‌ماه در همایش نخبگان و تجلیل از 40 نخبه استان که به میزبانی سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نخبگان علمی، پرچم‌داران علم و فناوری هستند که تلاش‌های آن‌ها کشور را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه زنجان در طول تاریخ نخبگان زیادی را در خود پرورش داده است، اظهار کرد: در واقع پرچم‌داران علم و هدایت هر کدام به نوعی مایه مباهات و افتخار بوده‌اند و اولین حاکم بزرگ این منطقه در سال250 هجری، حسین کوکبی، نوه امام زین‌العابدین (ع) بوده که برای همه ما باعث افتخار است.
این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس استنباط از آیات قرآن وقف یکی از مراحلی است که می‌تواند در دنیا و آخرت برکت ایجاد کند، گفت: افرادی که با علوم وحیانی سر و کار دارند معتقدند که تنها محملی که می‌تواند بر همه عوالم حاکم شود، وقف است.
مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریهادامه داد: وقف امنیت دنیا و آخرت را رقم می‌زند. قسمت اعظمی از مناطق شهری زنجان در دوره مغول‌ها خراب شده بود و این واقفان بودند که بزرگ‌ترین عامل توسعه و تمدن شهری را بنیان‌گذاری کرده‌اند.
وی افزود: بشر همواره از سه دشمن به نام‌های ظلم، جهل و غرور ضربه خورده است و این در حالی است که وقف، انسان را از غرور خارج می‌کند و اموال را در اختیار دیگران می‌گذارد. اسلام نیز معتقد است که مال و ثروت باید مانند خون جاری باشد و غنی کسی است که کمتر احتیاج را دارد.
شیری با بیان این‌که 2500 بیمارستان و درمانگاه وقفی در سراسر کشور داریم و واقفان، امر بیماری و دارو و درمان را فراموش نکرده‌اند، تصریح کرد: در واقع وقف انسان را تنظیم می‌کند تا سبک‌بال برود و امروز رویکرد سازمان اوقاف، حمایت از علوم، فناوری و مبانی دانش‌بنیان است.
انتهای پیام
captcha