لزوم تشکیل کارگروه مسئه محور برای احصای نیازهای زنجان
کد خبر: 3791012
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

لزوم تشکیل کارگروه مسئه محور برای احصای نیازهای زنجان

گروه اجتماعی- امام جمعه زنجان اهدای جایزه امام حسین (ع) به دانشجویان نخبه و مستعد را ابتکار بسیار خوبی دانست و گفت: باید کارگروه مسئه محور برای احصای نیازهای زنجان تشکیل شود.

لزوم تشکیل کارگروه مسئه محور برای احصای نیازهای زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی 28 بهمن‌ماه در همایش نخبگان و تجلیل از 40 نخبه استان که در سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: وقف در راه علم و اهدای جایزه امام حسین (ع) به دانشجویان نخبه و مستعد ابتکار بسیار خوبی است.
نمایده ولی فقیه در استان زنجان به تشکیل کارگروهی برای بارور شدن یک ایده و مسئله‌محور کردن مسائل تأکید کرد و گفت: این کارگروه باید مطالعه و مسایل مهم و مورد نیاز استان را احصا کند؛ چنین اقدامی باعث می‌شود که قدم‌های اساسی برداریم و گره‌ای از گره‌های شهر بگشاییم.  
وی ازود: در بحث خودسازی نیز اولین اقدام، ارزیابی است؛ در واقع در وهله اول باید نقاط ضعف‌مان را کم کنیم و بعد به نقاط قوت‌مان بیافزاییم؛ چراکه وقتی قدم اول را برداریم، شوق برداشتن قدم‌های بعدی افزایش می‌یابد.  
وی تصریح کرد: با مسئله‌محور کردن تجلیل از نخبگان مستعد، نخبگان، محصولی از دانش خود را شکوفا می‌بینند و گره‌ای از گره‌های جامعه را باز می‌کنند. این در حالی است که آینده و مدیریت جامعه برای نسل سوم و چهارم انقلاب است و این نسل اگر آینده‌ای زیبا می‌خواهد، باید از حالا به فکر باشد. برای ساختن ایرانی آباد و آزاد باید گام‌های بلندی برداشته شود و این بر عهده جوانان، علی‌الخصوص جوانان مستعدتر است.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان نیز در ادامه این همایش گفت: وقف، سنت حسنه جاریه است و در آموزه‌های دینی آن را مورد تأکید قرار دادند. این سنت، جاریه است و تا زمانی که موضوع وقف وجود دارد، دیگران از آن منتفع می‌شوند.
عباس ربیعی تصریح کرد: وقف در علم و فناوری موضوع جدیدی است و باید نیات واقفان را به سمت گسترش علم و فناوری ببریم. خوشبختانه قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده است، از جمله این‌که در استان زنجان با مساعدت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، مقرر شد جایزه علمی امام حسین (ع) بنیان‌گذاری و همه ساله به دانشجویان مستعد و توانمند استان اهدا شود.
انتهای پیام
captcha