موقوفات در کشور پس از انقلاب اسلامی احیا شد
کد خبر: 3791023
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۵

موقوفات در کشور پس از انقلاب اسلامی احیا شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف استان کرمان با بیان اینکه موقوفات در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی احیا شد افزود: رژیم پهلوی تحت عنوان اصلاحات ارزی موقوفات را نابود کرد و برای اینکه پشتوانه دین را بگیرد موقوفات را از دست روحانیت گرفت تا تبلیغ دین نشود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، دیروز، یکشنبه، 28 بهمن در هفتمین نشست روحانیون شهرستان کرمان با حضور حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: از تمام افرادی که در دستگاه وقف فعالیت می‌کردند تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه موقوفات در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی احیا شد افزود: رژیم پهلوی تحت عنوان اصلاحات ارزی موقوفات را نابود کرد و برای اینکه پشتوانه دین را بگیرد موقوفات را از دست روحانیت گرفت تا تبلیغ دین نشود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه امام(ره) در هر سازمان یک نماینده ولی‌فقیه منصوب کرد اما در اوقاف همزمان دو نماینده ولی‌فقیه تعیین کرد گفت: اوقاف یک سازمان ذوب شده در ولایت و یک سازمان انقلابی در راستای توسعه و گسترش دین اسلام است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ و تاریخ ما وامدار واقفین خیراندیشی است که جهان را بدون فقر می‌خواستند افزود: وقف یک الگوی کاملا اسلامی است که غرب از آن بهره گرفته و امروز بزرگترین دانشگاه دنیا یک موقوفه است.
تدینی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد اراضی شهر کرمان موقوفه است بیان کرد: باید احکام شرعی در ارتباط با وقف را به مردم گفت، آنها را با شرع اسلام آشنا کرد و باید مردم را در حفظ و حراست از موقوفات همراه کرده و ارزش وقف را برای آنها بازگو کنیم.
وی با بیان اینکه هزار و 600 نهاد دولتی در استان کرمان در املاک وقفی واقع شدند تصریح کرد: در استان کرمان تمام موقوفات احصا شده است و شناسنامه آنها تهیه می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه شناسنامه مدرسه علمیه محمودیه کرمان هم تهیه شده است تأکید کرد: چارچوب کار ما در موقوفات، وقف‌نامه و نیت واقفین است.
انتهای پیام

captcha