پدر شهید «عصمت‌نژاد» از خاطرات فرزند می‌گوید/ روزی ۴ بار زیارت شهدا!
کد خبر: 3791109
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
تولدت مبارک‌ ای شهید/ ۱۹

پدر شهید «عصمت‌نژاد» از خاطرات فرزند می‌گوید/ روزی ۴ بار زیارت شهدا!

گروه اجتماعی ــ پدر شهید «مهدی وامق عصمت‌نژاد» در خاطرات خود از فرزند شهیدش چنین می‌گوید: مهدی روزی چهار بار به مزار شهدا می‌رفت و فاتحه می‌خواند. وقتی به او می‌گفتم «روزی یک مرتبه کافی است؛ چرا چهار مرتبه در روز به مزار شهدا می‌روی؟»؛ به نظرتان جواب شهید مهدی چه بود؟!

روزی 4 بار زیارت شهدا!

تکریم و تعظیم شهیدان، این اسوه‌های ایثار و شهامت شکر نعمت به شمار می‌رود چرا که شهدا حق بزرگی بر گردن یکایک ما دارند. در سال جاری استان قزوین میزبان بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی یعنی برگزاری «کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین» بود. در این راستا ایکنا قزوین، به معرفی شهدای استان که سالروز تولدشان است می‌پردازد تا به این بهانه ره‌توشه‌ای از باغ معرفت و بصیرت شهدا را برای خود به ارمغان آوریم.

«مهدی وامق عصمت‌نژاد» شهید متولد امروز
شهید «مهدی وامق عصمت‌نژاد»، بیست و نهم بهمن ۱۳۴۸، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش محمد، خواربار فروش بود و مادرش مولود نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. مجرد بود و به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. دوم مرداد ۱۳۶۷، در اسلام‌آباد غرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قزوین واقع است.

روزی 4 بار زیارت شهدا!

روزی 4 بار زیارت شهدا!
پدر شهید در خاطرات خود از فرزند شهیدش چنین می‌گوید: «مهدی» کارش طوری بود که هم صبح و هم بعدازظهر باید سر کار می‌رفت. هر روز وقت ناهار هم به منزل می‌آمد، منزل ما هم در نزدیکی گلزار شهدا و محل کارش نیز طوری بود که روزی چهار بار به مزار شهدا می رفت و فاتحه می‌خواند. وقتی به او می‌گفتم «روزی یک مرتبه کافی است؛ چرا چهار مرتبه در روز به مزار شهدا می‌روی؟» جواب می‌داد: «ما هر چه داریم از شهدا داریم. آن‌ها جان خود را برای ما فدا کردند؛ پس دُرست نیست که به یاد آن‌ها نباشیم. من باید هر روز چهار مرتبه به مزار شهدا بروم، تا بتوانم کار کنم؛ چون وقتی به مزار شهدا می‌روم، سبک می‌شوم و با آرامش بیش‌تری می‌توانم به محل کارم بروم و کار کنم».
روزی 4 بار زیارت شهدا!
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
انتهای پیام
captcha