۲ اسفندماه؛ زمان برگزاری مسابقات کشوری استعداد‌های برتر قرآنی
کد خبر: 3791137
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

۲ اسفندماه؛ زمان برگزاری مسابقات کشوری استعداد‌های برتر قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات استعداد‌های برتر قرآنی ‌۲ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد، نمایندگان این استان را در این مسابقات معرفی کرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال برای نخستین مسابقات استعدادهای برتر قرآنی برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در دو مرحله استانی و كشوری برگزار می‌شود.
وی، زمان برگزاری مسابقات مرحله استانی در فارس را 25 بهمن‌ماه جاری اعلام كرد و افزود: در این مسابقات مهدی جعفری از اقلید در گروه سنی نوجوان و محمدصادق حیدری از شیراز در گروه سنی جوان حائز رتبه‌ برگزیده شدند كه به‌عنوان نمایندگان فارس در مرحله كشوری حضور پیدا خواهند كرد.
مهرابی با بیان اینكه مسابقات مرحله كشوری ‌2 اسفندماه امسال و به میزبانی تهران برگزار خواهد شد، گفت: در نهایت طی مراسمی، برگزیدگان مرحله كشوری نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه با یادآوری اینكه دوره‌های تخصصی استعدادهای برتر قرآنی از سه سال پیش در نقاط مختلف كشور اجرا می‌شود، گفت: در این طرح نوجوانان و جوانان نخبه قرآنی استان‌ها بنا به سهمیه ابلاغی از سوی سازمان دارالقرآن پذیرش شدند و طی این سه سال آموزش‌های تخصصی قرآنی را در حوزه قرائت، آشنایی با حفظ و مفاهیم قرآن فراگرفتند.
وی اظهار كرد: در سال جاری و به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب سازمان دارالقرآن به عنوان متولی این طرح، مسابقه‌ای برای متعلمان این دوره‌ها در سطح كشور تدارك دید كه مرحله استانی این مسابقات در بهمن‌ماه برگزار شد.
مهرابی در عین حال این نكته را یادآور شد كه در سال 98 آزمونی مطابق با دستورالعمل ابلاغی سازمان دارالقرآن میان متعلمین این دوره‌ برگزار خواهد شد كه مسلماً تعدادی از آن‌ها ریزش خواهند كرد و تعدادی نیز به مرحله بعد راه پیدا خواهند كرد كه مرحله بعد سطح تخصصی‌تر قرائت و مباحث حفظ و مفاهیم قرآن است تا جایی كه بتوانیم قاریان ممتازی تربیت كنیم كه هم در حوزه حفظ و هم مفاهیم قرآن شناخت لازم را داشته باشند.
انتهای پیام

captcha