فعالیت ۴۰ هزار نیروی داوطلب و امدادگر در جمعیت هلال‌احمر کرمان
کد خبر: 3791158
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۶

فعالیت ۴۰ هزار نیروی داوطلب و امدادگر در جمعیت هلال‌احمر کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: جمعیت هلال‌احمر استان کرمان دارای بیش از ۴۰ هزار نیروی داوطلب، جوان و امدادگر است و تاکنون با حضور آنان اقدامات و خدمات مؤثر و شایانی انجام شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان دیروز دوشنبه، 29 بهمن در جلسه شورای معاونین گفت: امروز وظایف جمعیت هلال‌احمر بر کسی پوشیده نیست و هلال‌احمر سازمان غیرانتفاعی و بین‌المللی است و برای تسکین آلام بشری، سلامت و کرامت انسان ها تلاش می‌کند.
وی با اشاره به اینکه خدمات هلال‌احمر ایران از مرزها گذشته است، افزود: فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در حوادث خلاصه نمی‌شود، بلکه این نهاد مردمی امروزه در چندین محور فرهنگی، اجتماعی، درمانی، حمایتی، فقرزدایی و ... اقدامات شایانی انجام داده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به اینکه امروز حضور جمعیت هلال‌احمر در حوادث باعث آرامش مردم و آسیب‌دیدگان است، بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با آمادگی کامل در فرصت‌های طلایی در حوادث پاسخگو باشیم.
وی در ادامه اقدامات این نهاد مردمی را بر اساس وظایف بشردوستانه دانست و افزود: جمعیت هلال‌احمر در حوادث طبیعی متولی امدادونجات و در حوادث غیرطبیعی پشتیبان دستگاه‌های مسئول و امدادرسان است.
فلاح با اشاره به اینکه آمادگی آحاد جامعه در برابر حوادث 10 درصد است، گفت: خیلی از سرمایه‌های دولت در حوزه پیشگیری با توسعه آموزش‌های همگانی توسط جمعیت هلال‌احمر با هدف کاهش خسارات جانی و مالی، حفظ و تأمین می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه با اشاره به فعالیت سه داروخانه ی کرمان، رفسنجان و سیرجان افزود: داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر مأمن و پناهگاه بیماران در شرایط سخت است.
وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر داوطلب محور است، تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر استان کرمان دارای بیش از ۴۰ هزار نیروی داوطلب، جوان و امدادگر است و تاکنون با حضور آنان اقدامات و خدمات مؤثر و شایانی انجام شده است.
فلاح با اشاره به ایجاد کانون‌های دانشجویی، جوانان، دانش‌آموزی، غنچه‌ها و روستایی در حوزه معاونت امور جوانان بیان کرد: اعضای جوانان معرف جمعیت هلال‌احمر هستند که همین امر در جذب و نگهداری اعضای داوطلب بسیار مهم است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان به راه‌اندازی خانه‌های هلال در روستاها و نقاط شهری دوردست اشاره کرد و گفت: در این مراکز با تربیت و آموزش نیروهای بومی، آنان را به عنوان بازوان امدادی هلال احمر در ساعات اولیه در حوادث خواهیم داشت.
انتهای پیام

captcha