کانون‌های مسجدی ظرفیت مهمی برای کشور هستند
کد خبر: 3791167
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

کانون‌های مسجدی ظرفیت مهمی برای کشور هستند

آیت‌الله ارفع گفت: هر نهاد و مرکزی که بتواند قلوب مردم به ویژه نسل جوان را با انقلاب اسلامی پیوند دهد، نعمتی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که مطمئنا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج از مصادیق این موضوع هستند.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: آیت‌الله «سیدکاظم ارفع» ‌مساجد را پایگاه اصلی و مهم نشر دین در جامعه دانست و گفت: اهمیت مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مراحل مختلفی به ویژه دوران دفاع مقدس، برای همگان روشن شد.

امام جماعت مسجد محمدیه افزود: هرچقدر مساجد در مدیریت جامعه بیشتر به کار گرفته شوند آنگاه شاهد رونق برنامه های دینی و افول مظاهر فساد و تباهی در کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اگر مساجد مورد حمایت های جدی و اساسی از سوی دستگاه ها و مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی قرار گیرند مطئنا دسیسه های دشمنان در تضعیف مساجد خنثی می شود.

این نویسنده حوزوی درباره نقش کانون‌های فرهنگی هنری در تثبیت جایگاه مساجد در کشور، اظهار کرد: وجود نهادهای مختلف از جمله کانون‌های فرهنگی هنری که شما توضیح دادید و بسیج، برای مساجد بسیار لازم است.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری می توانند نسل جوان را جذب و آنها را با آموزه های دینی و آرمان و ارزش های انقلاب اسلامی آشنا کنند و به این صورت زمینه تربیت صحیح دینی کودکان، نوجوانان و جوانان را فراهم و آنان را از گزند توطئه های شوم ضد ارزشی دشمنان محافظت کنند.

ارفع افزود: هر نهاد و مرکزی که بتواند قلوب مردم به ویژه نسل جوان را با انقلاب اسلامی پیوند دهد و برنامه های آموزنده دینی و فرهنگی به منظور رشد فکری و تعالی معنوی مردم داشته باشد، نعمتی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود که مطئنا کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج از مصادیق این موضوع هستند.

امام جماعت مسجد محمدیه ادامه داد: مقام معظم رهبری در پیامی، نقشه راه نظام و دستگاه های مختلف کشور را برای دهه پنجم انقلاب ترسیم کردند که استفاده از ظرفیت عظیم مساجد و ائمه جماعات و جمعه می تواند موجب تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه شود.

وی گفت اگر مسئولان کشورمان با جان و دل به نقش اثرگذار و بی نظیر مساجد در تعالی فرهنگی و معنوی جامعه و رشد فکری افراد باور داشته باشند، بی شک شاهد گسترش حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و ایستادگی بیشتر آنان در برابر دشمنان خواهیم بود، همچنان که تاکنون نیز ملت بزرگ ایران مقاومت خود را در عرصه های مختلف به رخ دشمنان کشیده اند.

انتهای پیام

captcha