سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3791177
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک در قم برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس انجمن هنرهای تجسمی اداره‌کل ‌ارشاد ‌استان قم با اشاره به این‌که مهم‌ترین دوسالانه انجمن هنرهای تجسمی با عنوان سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک قم کلید می‌خورد، بیان کرد: دوسالانه آثار طراحان گرافیک قم در چهار بخش اصلی، تجربی، آژانس تبلیغاتی و موضوعی برگزار خواهد شد.

فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی آغاز شدعلی سلطانی، رئیس انجمن هنرهای تجسمی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: مهم‌ترین دوسالانه انجمن هنرهای تجسمی با عنوان سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک قم کلید می‌خورد و در هفتم اردیبهشت‌ماه سال 98 نمایشگاه این آثار به مناسبت روز جهانی گرافیک برگزار خواهد شد و تا 27 اردبیهشت‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: دوسالانه آثار طراحان گرافیک قم در چهار بخش اصلی، تجربی، آژانس تبلیغاتی و موضوعی است؛ بخش اصلی شامل آثار هنری که اکران شدند و سفارش‌دهنده داشتند، بخش تجربی شامل هنرمندانی است که آثار خوبی دارند اما سفارش‌دهنده نداشتند که معمولاً برای دانشجویان است.

سلطانی با اشاره به این‌که بخش آژانس تبیلغاتی برای اولین بار به دوسالانه افزود شده، بیان کرد: در این بخش کانون‌های تبلیغاتی که فعال هستند با اسم مجموعه خودشان می‌توانند در این دوسالانه شرکت کنند.

وی با بیان این‌که این سه بخش دوسالانه در هفت رشته برگزار می‌شود، ادامه داد: این رشته‌ها شامل پوستر، نشانه و نشانه‌گذاری، جلد و صفحه آرایی، بسته‌بندی و هویت بصری است هم‌چنین بخش گرافیک متحرک و فونت را به تازگی در سه بخش اصلی، تجربی و آژانس تبلیغاتی برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی با اشاره به این‌که در بخش موضوعی رفع آسیب‌های اجتماعی را داریم، اظهار کرد: در بخش موضوعی علاوه بر این‌که آثار برتر در نمایشگاه اکران می‌شود قرار بر این است که در سطح شهری به اکران عمومی برسند.

سلطانی با اشاره به این‌که انجمن هنرهای تجسمی با وجود فعالیت بسیاری که انجام داده است عدم وجود بانک اطلاعات سازمان‌یافته از جمله ضعف‌های این انجمن بود، ادامه داد: برای پوشش این ضعف فراخوان عضویت انجمن را تنظیم کردیم و علاقه‌مندان می‌توانند در سه سطح پیوسته، وابسته و افتخاری عضو انجمن هنرهای تجسمی شوند.

وی ادامه داد: در سطح پیوسته هنرمندان فعال در زمینه‌های هنرهای تجسمی عضو می‌شوند که حق رأی و نظر دارند، در سطح وابسته کسانی هستند هنرمند نیستند اما به هنر علاقه دارند و از رویدادها و فعالیت‌های ما بهره‌مند شوند اما بدون حق رای هستند و هم‌چنین در سطح افتخاری از بزرگان و پیشکسوتانی که در ادامه راه می‌توانند به ما کمک کنند عضو می شوند و حق رای دارند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی با اشاره به این‌که سال آینده سه دو سالانه گرافیک، طراحی و تصویرسازی را خواهیم داشت، بیان کرد: دوسالانه آثار طراحان گرافیک قم امروز کلید خورد و امیدواریم در سال آینده علاوه بر این دوسالانه طراحی و تصویرسازی نیز برگزار شود.

انتهای پیام

captcha