اولین مجله انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رونمایی شد
کد خبر: 3791194
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

اولین مجله انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رونمایی شد

گروه اجتماعی ــ آیین رونمایی از نخستین شماره مجله انگلیسی زبان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با عنوان «مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینی» رونمایی شد.

اولین مجله انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رونمایی شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 29 بهمن‌ماه در حاشیه آئین رونمایی از اولین مجله انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اظهار کرد: اقدام متولیان امر به‌ویژه مسئولان دانشکده پرستاری برای راه‌اندازی این مجله قابل تقدیر است.
وی افزود: دعوت از اساتید مشهور ایرانی خارج از کشور، اساتید دارای وجه بین‌المللی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور برای عضویت در تحریریه این مجله در ارتقا و ترقی این نشریه نقش مؤثری دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان با دانشگاه‌های برزیل، ترکیه، روسیه و آرژانتین تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده، یکی از مفاد این تفاهم ‌نامه‌ها انجام فعالیت‌های پژوهشی و نشر پژوهش است که در زمینه توسعه مجله انگلیسی زبان «مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینی» می‌توان استفاده کرد، ضمن اینکه در صورت رشد و توسعه این مجله انگلیسی امکان درآمد ارزی برای دانشگاه وجود دارد.
ایلامی تصریح کرد: عوامل اجرایی نخستین مجله انگلیسی زبان دانشگاه به فکر تولید محتوای مفید و شکل ظاهری مناسب برای این مجله باشند و کیفیت، نگارش و مخاطب شناسی را در دستور کار قرار دهند.
وی عنوان اولین مجله انگلیسی زبان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را مطلوب دانست وعنوان کرد: امید است شاهد توسعه فعالیت های این مجله و انتشار مقالات مهم و در سطح بین‌المللی باشیم.
همچنین، نازآفرین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فصل‌نامه دنا در سال 85 در دانشکده پرستاری آغاز به کار کرد و تا سال 90 منتشر شد که بنا به دلایلی روند انتشار آن متوقف شد.
وی با بیان اینکه سال 93 اقدامات لازم برای تغییر نام این مجله با عنوان مهارت‌ها و مراقبت‌های بالینی انجام شد، ابراز کرد: در همین سال این نام تصویب و پروانه بهره‌برداری آن صادر شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتشار نخستین شماره مجله انگلیسی زبان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با عنوان« مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینی» به صورت آنلاین، ادامه داد: این مجله در موضوعات پزشکی، پرستاری، مامایی، پیراپزشکی و مراقبت‌های بالینی فعالیت دارد.
حسینی یادآور شد: هشت مقاله علمی در اولین شماره این مجله انتشار یافته و مجله هم اینک به صورت فصلی منتشر می‌شود که بنا بر این است که با انجام کارهای لازم روند انتشار در آینده به صورت ماهیانه انجام شود.
وی خواستار همکاری و تعامل اعضای هیئت علمی و پژوهشگران برای انتشار منظم و پرمحتوای این مجله شد.
انتهای پیام

captcha