تشکیل جلسه عمومی آموزش قرآن «شهاد زمانی» در نارمک
کد خبر: 3791210
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

تشکیل جلسه عمومی آموزش قرآن «شهاد زمانی» در نارمک

گروه جلسات و محافل – جلسه آموزشی عمومی قرائت قرآن با رویکرد و شیوه‌ای نو در مسجد امام سجاد(ع) محله نارمک تشکیل شد.

مسجد امام سجاد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مسجد امام سجاد(ع) نارمک واقع در خیابان مدائن تهران، از این پس جمعه‌شب‌ها میزبان عموم علاقه‌مندان به یادگیری تلاوت قرآن است.

در این جلسه با تدریس شهاد زمانی و حضور افرادی از سنین مختلف، فنون تلاوت، مفاهیم قرآن با عنوان قرآن‌شناسی ارائه می‌شود.

شهاد زمانی در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا تصریح کرد: عموم مردم به دلیل تخصصی شدن جلسات قرآن، نمی‌توانند بهره کافی از این جلسات را ببرند و به همین دلیل بسیاری از علاقه‌مندان در چنین برنامه‌هایی شرکت نمی‌کنند.

شهاد زمانی

مسئول واحد قرآن و عترت حوزه مقاومت بسیج شهید چمران تهران افزود: درصددیم حرکت قرآنی جدیدی را در مساجد محله نارمک تهران آغاز کنیم، به‌ نحوی که علاوه بر حضور قاریان جوان و خوشخوان این منطقه، عموم علاقه‌مندان هم بتوانند استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در جلسه قرآن مسجد امام سجاد(ع) که نمونه‌ای از طرح جلسات قرآن مساجد تحت پوشش حوزه شهید چمران است، رویکرد تبلیغی داریم، به‌ نحوی که این طرح توده مردم را مخاطب خود قرار می‌دهد و صرفاً جلسه تخصصی آموزش قرائت نیست، چون هدف اقبال عمومی مساجد و عموم نمازگزاران به قرآن است. در این جلسات علاوه بر تلاوت قاریان منطقه، مباحثی با عنوان قرآن‌شناسی زیر نظر استاد جلسه مطرح می‌شود که در این سلسله مباحث، مخاطبان با کارکردها و رسالت‌های قرآن آشنا می‌شوند. آیاتی که ذیل این موضوع در هر جلسه به آن پرداخته می‌شود، از سوی اعضای جلسه همخوانی و آیات کاربردی از سوی اعضا حفظ می‌شود. همچنین به کودکان و نوجوانانی که با آغاز این جلسات شروع به حفظ جزء 30 کنند، با اهدای جوایزی از طرف هیئت امنای مسجد از آن‌‌ها تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha