لزوم بهره‌مندی از محتوای بیانیه «گام دوم انقلاب» در غنابخشی جشنواره «کهربا»
کد خبر: 3791219
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

لزوم بهره‌مندی از محتوای بیانیه «گام دوم انقلاب» در غنابخشی جشنواره «کهربا»

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برخورداری از بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب را خط روشنی در امتداد دفاع مقدس برشمرد و نسبت به استفاده از این بیانیه در غنابخشی محتوای جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی «کهربا» تأکید کرد.

لزوم بهره‌مندی از محتوای بیانیه «گام دوم» در غنابخشی جشنواره «کهربا»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، امروز، 29 بهمن در نشست خبری اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی با عنوان «کهربا» در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس جزئی از آموزه دینی ما است و در بیان بزرگان حوزه فکر و اندیشه نیز گنجانده شده است که حوزه ارزشی جوامع وقتی ثبت و ماندگار می‌شود که توسط هنر ریشه کند؛ لذا هنر ماندگاری ارزش‌های یک جامعه را تضمین می‌کند.
وی افزود: حوزه فیلم و سینما یکی از حوزه‌های ماندگار و اثرگذاراست. گاهی مفاهیم صدها کتاب را می‌توان در یک فیلم دو ساعته به مخاطب منتقل کرد و از آنجا که امروز مردم فرصت زیادی ندارند در کتابخانه‌ها لابه‌لای کتاب‌ها را ورق بزنند تا مطالب مورد نیاز خود را بیابند؛ لذا بهترین شیوه استفاده از ظرفیت هنر سینما و فیلم برای ماندگار شدن اندیشه‌ها و ارزش‌ها است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز کرد: صراحتاً می‌توان گفت که اگر ایثارگری، ازخودگذشتگی، نقش‌آفرینی‌ها، حضور جهادی و دفاع جانانه مجاهدان راه خدا نبود ما امروز چهل سالگی انقلاب را نمی‌توانستیم جشن بگیریم.
یوسفعلی‌زاده ابراز کرد: به اذعان دوست و دشمن است که با وجود خطرها، تهدیدها، کینه‌ها و عداوت‌ها همواره دشمنان در اهداف خود شکست خوردند و ما در به ثمر رساندن انقلاب و حفظ نظام پیروز شدیم که از مهمترین دلایل مانایی انقلاب بدون شک همین کار مجاهدان و خادمان گمنام و بی‌منتی است که هر جا مسئولیتی آنان را به خود فراخوانده بدون ادعا حاضر شدند.
وی ادامه داد: نمونه این خادمان بی‌منت همین شهدای حادثه تروریستی اخیر هستند که در دفاع از مرزهای وطن مورد خصم دشمنان قرار گرفتند و از طرفی برای پاسداشت خون این شهدای مجاهد می‌بینیم که یک استان نه بلکه کل کشور به پا خاست.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به بیان رهبری در خصوص اینکه «جنگ ما، گنج ما است»، گفت: حضور مجاهدان برای پاسداری از مرزهای وطن همیشه در طی این چهل سال بوده و راز و رمزهای بسیاری در این حرکت‌های مجاهدانه نهفته است که به تصویر کشیدن این راز و رمزها یک ارزش بزرگ محسوب می‌شود چرا که عده‌ای از روی عداوت می‌خواهند فرهنگ دفاع مقدس را لکه دار کنند؛ لذا استخراج گوهر جنگ بستگی به خود ما دارد.
وی با اشاره به استفاده از ابزار هنر برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس بهترین الگویی است که رهپویان خود را به سرمنزل مقصود می‌رساند و از بخش‌های خوب و اثرگذار اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همین بخش های هنری و سینمایی است.
یوسفعلی‌زاده ادامه داد: امروز می‌خواهیم برای کسانی کار کنیم که برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های دین از رفاه، جان و خانواده خویش گذشتند؛ لذا باید در راستای حفظ این ارزش‌ها گامی مؤثر برداریم و همان‌طور که در دفاع مقدس از همه اقشار حضور داشتند می‌طلبد که در تبلیغ، ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنیم و نگذاریم این راه و آرمان ارزشمند کور شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: راه شهدا راه رسیدن به خدا است و نسخه نجات بشریت همین سیر و سلوک در فرهنگ ایثار و شهادت است. بقیه راه‌ها لجن‌زار مادیگرایی است و انسان را به بیراهه می‌برد که نمونه بارز آن در ظهور فرقه‌های نوظهور بروز کرده است؛ لذا دفاع مقدس بهترین روشی است که رهپوی خود را به مقصد نهایی خواهد رساند.
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها یک نقطه اوج دارد که در زمان جشنواره بروز می‌کند و یک نقطه ترسیم دارد که بعد از آن ظهور خواهد کرد؛ لذا از سازمان‌ها و همه تشکل‌های مردم نهاد که در حوزه فرهنگ کار می‌کنند برای شرکت در این جشنواره دعوت می‌شود چرا که فرهنگ دفاع مقدس یک موضوع عمومی است و تبلیغ فرهنگی این امر را از همه اقشار که دستی به کار دارند خواستاریم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب را خط روشنی در امتداد دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: اگر روحیه جهادی نبود انقلاب به چهل سالگی نمی‌رسید؛ لذا ضرورت دارد این جشنواره از بیانیه گام دوم در غنا بخشی و محتوای حرکت خود استفاده کند و بستر حضور هنرمندان را با چنین پرچم فکری در حوزه فیلم‌سازی فراهم سازد.
یوسفعلی‌زاده افزود: با برگزاری این جشنواره میدان رقابت فرهنگی برای کشف استعدادها و استفاده از ظرفیت‌های استان در زمینه فیلم و سینما فراهم خواهد شد.
انتهای پیام

captcha