نرم‌افزارهای سلامت متناسب با نیازهای ایرانیان باشد
کد خبر: 3791295
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

نرم‌افزارهای سلامت متناسب با نیازهای ایرانیان باشد

گروه اجتماعی ــ معاون پژوهش مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم متناسب‌سازی اپلیکیشن‌های سلامت با نیازهای ایرانیان تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، بهنام هنرور، معاون پژوهش مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 29 بهمن‌ماه با بیان اینکه اپلیکیشن‌های متعددی در حوزه سلامت وجود دارد، گفت: باید برای متناسب‌سازی اپلیکیشن‌های سلامت با نیازهای ایرانیان تلاش کنیم.
وی با تصریح اینکه امروز برخی پزشکان در رشته‌های تغذیه، روانشناسی و ... با استفاده از بستر وب و اپلیکیشن‌های موجود، خدمات مشاوره‌ای و پزشکی را ارائه می‌دهند، گفت: یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی شیراز کمک به توسعه این فعالیت‌ها و البته ارتقاء اطمینان بخشی به مخاطبان است.
معاون پژوهش مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برگزاری کنگره سلامت همراه به شکل بین المللی در شیراز، گفت: این اقدام ابتکار مرکز تحقیقات سیاستگزاری سلامت علوم پزشکی شیراز بود که از سال 94 آغاز شد و امسال هم سومین کنگره را با حضور 5 کشور برگزار خواهیم کرد.
هنرور گفت: سلامت همراه اصطلاحی است برای برنامه کاربردی در زمینه طبابت و سلامت عمومی با استفاده از دستگاه‌های ارتباطی همراه و اکنون هم اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی در این بخش فعال است.
معاون پژوهش مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی متولی سلامت جامعه محسوب می‌شوند، لذا باید به شیوه‌ای از سمت تامین کنندگان اطلاعات در اپلیکیشن‌ها اطمینان حاصل شود.
وی گفت: به حتم توسعه اپلیکیشن‌های سلامت، زمینه‌ساز کاهش ترافیک حضور بیماران، افزایش سرعت پاسخگویی، تامین نیاز بیماران در ساعات مختلف شبانه روز به مشاوره، تامین اطلاعات مورد نیاز در حوزه سلامت و کمک به پیشگیری از بیماری‌ها در سطوح مختلف خواهد بود.
هنرور تاکید کرد: امروز هم بسیاری از اطلاعات آموزشی خصوصا در زمینه پیشگیری از فشارخون، دیابت و آسم، به شکل پیامکی به مخاطبان ارسال می‌شود اما نیازمند توسعه این فعالیت‌ها با استفاده از ایده‌های خلاقانه و بسترهای موجود هستیم.
معاون مرکز تحقیقات سلامت فارس اضافه کرد: در این زمینه باید منافع تمام ذینفعان به شکل مناسبی دیده شود، گروه ایده‌پردازان، پزشکان، گیرندگان خدمات و ... باید در تمام ابعاد مد نظر قرار گیرند.
هنرور با بیان اینکه هدف اصلی این کنگره ایجاد فضایی برای تبادل نظر پیرامون ایده، تکنیک، برنامه کاربردی و ... است، گفت: کنگره سلامت همراه یا mHealth ، با محورهای دستورالعمل‌ها و استانداردهای سلامت همراه، خدمات بیمار محور در سلامت همراه، ارتقاء سلامت و سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، مخاطرات و چالش های سلامت همراه، کاربرد فناوری های نوین در سلامت همراه و سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه، برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha