آغاز جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های البرز
کد خبر: 3791297
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

آغاز جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان از امروز، ۲۹ بهمن‌ماه با برگزاری بخش شفاهی در دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی آغاز شد.

آغاز جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های البرز

به گزارش ایکنا از البرز، این جشنواره در 6 بخش کتبی، شفاهی، پژوهشی، فناوری اطلاعات، هنری برگزار می‌شود.
ثبت‌نام جشنواره قرآن در دانشگاه‌های البرز از اواخر دی‌ماه شروع شده است و بخش شفاهی آن از امروز، ۲۹ بهمن‌ماه در بخش شفاهی ویژه دختران دانشجو آغاز شده و رقابت دانشجویان پسر در همین بخش از فردا آغاز خواهد شد.
بخش شفاهی جشنواره قرآن کریم شامل رشته‌های قرائت، ترتیل، تحقیق، حفظ ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشیح است.
همچنین آشنایی با احادیث اهل‌ بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با مفاهیم ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی رشته‌های بخش کتبی هستند که آزمون آن ساعت ۱۰:۳۰ دوشنبه، ۱۶ اسفندماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
بخش پژوهشی این جشنواره شامل مقاله‌نویسی و تلخیص کتاب و همچنین بخش فناوری و اطلاعات دارای رشته‌های تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن و کانال شبکه‌های مجازی است. بخش هنری دارای رشته‌های خوشنویسی، معرب و منبت، عکاسی فیلم کوتاه، نقاشی، طراحی تذهیب و طراحی پوستر است و بخش ادبی در سه رشته داستان‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است مهلت ارسال آثار بخش‌های فناوری اطلاعات، پژوهش، ادبی و هنری تا پایان خرداد سال ۹۸ اعلام شده است.
انتهای پیام

 

captcha