اعلام فراخوان نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر در کردستان
کد خبر: 3791340
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲

اعلام فراخوان نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر در کردستان

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان از اعلام فراخوان نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر در استان خبر داد و گفت: این جشنواره در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اسفند امسال برگزار می شود.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به نقش تأثیرگذار روستاییان و عشایر در جامعه اظهار کرد: جامعه روستایی و عشایری به عنوان یکی از حافظان استقلال، امنیت و فرهنگ این مرز و بوم همواره نقش بی بدیلی در حفظ و گسترش مواریث فرهنگی این سرزمین داشته اند.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان ادامه داد: در همین راستا دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اقدام به برگزاری اولین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر کشور کرده اند.
وی با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر در٣رشته خوشنویسی، عکاسی ونقاشی برگزار خواهد شد گفت: این جشنواره از جشنواره های فردی و هنری می باشد که در سطح روستاهای کشور برگزار می شود.
گلباغی، ، وحدت و انسجام ملی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ملی، بیان فرهنگ اصیل و ارزشمند روستایی و عشایری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، نماز، امر به معروف و نهی از منکر را موضوعات نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر کشور برشمرد.
وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره یکم اسفند ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: زمان برگزاری اختتامیه و اهدای جوایز نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر کشور را ۱۶ اسفند سال جاری اعلام شده است و علاقمندان باید آثار خود را از طریق پیام‌رسان‌های سروش، ایتا و گپ به شماره همراه ۰۹۱۹۲۵۳۱۲۵۲ و یا از طرق پست الکترونیکa.moosavi٥٥@gmail.com ارسال کنند.
گلباغی بیان کرد: هنرمندان حاضر در مرحله پایانی که متشکل از نفرات برتر هر رشته می‌باشند با انتخاب یک موضوع توسط هیئت داوران، آثاری را در زمان برگزاری جشنواره خلق می کنند که از میان این آثار، نفرات برتر انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه رده سنی شرکت کنندگان خواهر و برادر بین ١٨ تا ٤٠ سال می باشد، یادآور شد: در رشته نقاشی برای مقطع سنی کمتر از ١٥ سال نیز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha