جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی کتابداران به میزبانی خوزستان آغاز شد
کد خبر: 3791445
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی کتابداران به میزبانی خوزستان آغاز شد

گروه فرهنگی ــ نخستین جشنواره قصه‌گویی کتابداران با حضور کتابداران چهار استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان به میزبانی خوزستان آغاز شد.

نخستین جشنواره قصه‌گویی  کتابداران به میزبانی خوزستان آغاز شد

منصور کوهی‌رستمی، مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: صبح امروز، ‌30 بهمن‌ماه اولین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی با حضور کتابداران چهار استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا فردا، 1 اسفندماه ادامه دارد، افزود: طی این دو روز 32 کتابدار از این چهار استان با ارائه قصه‌های خود با یکدیگر رقابت می‌کنند و برگزیدگان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

کوهی‌رستمی گفت: معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی «نخستین جشنواره قصه‌گویی  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» را با توجه به اهمیت و نقش مؤثر قصه‌گویی در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به کودکان و نوجوانان، به منظور توسعه و ترویج این واسطه فرهنگی اصیل و آموزش کتابداران در موضوع قصه‌گویی برگزار کرده است.

براساس این گزارش، محورهای موضوعی اعلام شده در این جشنواره شامل سه محور کلی «موضوع آزاد، دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس با درون‌مایه آموزشی، تربیتی»، «ادبیات عامه(فولکلور)، شاهنامه» و «قصه‌گویی با گویش محلی» است.

انتهای پیام

captcha